Schlagerpinglan: Tidigare i veckan presenterade jag vilka Eurovision-videor som varit de mest populära på den officiella ESC-YouTube-kanalen de senaste tre månaderna och nu, när kanalen nått 4 miljarder visningar, kan vi ta en titt på vilka ESC-bidrag som totalt sett fått flest visningar:

Topp-tio – mest sedda ESC-bidragen:

4 Billion Views on the Eurovision Song Contest YouTube Channel!
(3:58 – Aug 6, 2019)

ESC-låtarna med flest antal visningar på den officiella ESC-YouTube-kanalen:

1. Israel Israel 2018: Toy“, Netta (1:a i finalen)
2. Österrike Österrike 2014: Rise Like a Phoenix“, Conchita Wurst (1:a i finalen)
3. Sverige Sverige 2015: Heroes“, Måns Zelmerlöw (1:a i finalen)
4. Frankrike Frankrike 2010: Allez Olla Olé“, Jessy Matador (12:a i finalen)
5. Tyskland Tyskland 2010: Satellite“, Lena (1:a i finalen)
6. Sverige Sverige 2012: Euphoria“, Loreen (1:a i finalen)
7. Cypern Cypern 2018: Fuego“, Eleni Foureira (2:a i finalen)
8. Ryssland Ryssland 2016: You Are The Only One“, Sergey Lazarev (3:a i finalen)
9. Ryssland Ryssland 2015: A Million Voices“, Polina Gagarina (2:a i finalen)
10. Tjeckien Tjeckien 2018: Lie To Me“, Mikolas Josef (6:a i finalen)
(Källa: eurovision.tv – Sammanställning – schlagerpinglan.se)

Schlagerpinglan: Topp-tre-bidragen i listan ovan är inte några jag skulle kalla mina personliga favoriter men i gengäld så är de resterande sju några som jag själv varit med och hjälpt upp antal visningar på rejält genom åren. 🙂

Skulle jag utse en personlig topp-tre av ovanstående bidrag så hade det nog blivit: “Allez Olla Olé” (2010), “Fuego” (2018) och “You Are The Only One” (2016)… men egentligen tycker jag nog att samtliga sju är topp-tre-material som var roliga att bli påmind om. 🙂

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se