ESC 2026 Schlagerpinglan: Klockan 21:00 i kväll startar den första semifinalen av Eurovision Song Contest 2026 och några timmar senare så får vi reda på vilka 10 bidrag som tar sig vidare till finalen på lördag, den 16:e maj. 😀

I denna första semifinal får vi svenska tittare lov att rösta, då Sveriges representant är en av de tävlande. Här nedan hittar ni en snabb liten sammanställning av info som kan vara bra att ha inför kvällens sändning.

Snabbguide: ”Eurovision Song Contest 2026”, Semifinal 1, 12:e maj:
När? klockan 21:00
Var? Wiener Stadthalle i Wien, Österrike, via SVT1, SVT Play och ESC YouTube
Hur? tittarna och jurygrupper utser tillsammans 10 finalister av 15 tävlande bidrag
(se mer info här)
Vem? Se startlistan längre ner på sidan, skriv ut röstningsblad från eurovisionworld.com.
Favorit? Se eurovisionworld.com för aktuella odds ang. ländernas chans att gå vidare till final.
ESC 2026 Semifinal 1 – startordning:
Moldavien 1. Moldavien Viva, Moldova!”, Satosh
Sverige 2. Sverige My System”, FELICIA
Kroatien 3. Kroatien Andromeda”, LELEK
Grekland 4. Grekland Ferto”, Akylas
Portugal 5. Portugal Rosa”, Bandidos do Cante
Georgien 6. Georgien On Replay ”, Bzikebi
Italien Italien: ”Per Sempre Sì”, Sal Da Vinci
Finland 7. Finland Liekinheitin”, Linda Lampenius x Pete Parkkonen
Montenegro 8. Montenegro Nova Zora”, Tamara Živković
Estland 9. Estland Too Epic To Be True”, Vanilla Ninja
Israel 10. Israel Michelle”, Noam Bettan
Tyskland Tyskland: ”Fire”, Sarah Engels
Belgien 11. Belgien Dancing on the Ice”, ESSYLA
Litauen 12. Litauen Sólo Quiero Más”, Lion Ceccah
San Marino 13. San Marino Superstar”, SENHIT
Polen 14. Polen Pray”, ALICJA
Serbien 15. Serbien Kraj Mene”, LAVINA

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


135 kommentarer till “Eurovision 2026: Inför den första semifinalen”

  1. Engsla

    Hi everyone 🙂

  2. Engsla

    Förlåt, det blev lite fel där :/

    Jättefin inledning med l’amour est bleu 🙂

    Juryn är fortfarande ute vad gäller programledarna…

    Den äldre generationen tittare här i soffan bredvid suckade direkt och sa Nej. när Moldavien började 🙂

  3. Mikaela

    Engsla, hej!

    Jag blir andfådd av att titta på Moldavien men blir också lite medryckt och tycker hab känns sympatisk. Var det där Aliona i jätteklänning?!

  4. HW

    Hej 🙂

    Moldavien verkar på pappret som en låt gjord för mig, men det fungerar inte riktigt, kanske är det lite för mycket och speedat (vilket jag i för sig inte brukar ha problem med).

    Sverige går inte att ha några klagomål på! Låten är ingen vinnare men jag uppskattar den.

  5. Schlagerpinglan

    Gillade verkligen inledningen… visade på ett vackert sätt livets vändningarna, men att ESC alltid är där. 😀

  6. Mikaela

    Sverige kändes lite energifattigt efter Moldaviens aerobicspass. Jag kände att jag gillar låten lite mindre helt plötsligt.

  7. Mikaela

    Pinglan! Vad glad jag blir att du är här.

    Kroatien blir så oerhört teatraliskt och stelt för mig, jag kan inte klicka med detta alls tyvärr…

  8. Mr A

    1. Moldavien 1 av 5 Stökig låt. Rejäl klänning.
    2. Sverige 4 av 5 Snyggt nummer.
    3. Kroatien 3 av 5 Lite gapig. Småfalskt?

  9. Engsla

    Mikaela, ja, men det är ju lite glatt iaf. Tyvärr känner jag inte igen Aliona, men det var ju mycket tyg där 🙂

    Sverige. Ja, men det såg väl ok ut. Jag föredrar partierna när hon inte sjunger. Känner inte mycket annars för bidraget. Men hoppas att det går bra ändå 🙂

    Kroatien. Jaha. Det lät lite surt här och var.

  10. HW

    @Pinglan Håller med, väldigt fint koncept och uppmuntrande!

    Kroatiens låt träffar verkligen rätt på alla punkter för mig. Jag hade skippat den flygande kvinnan i mitten, men sånginsatserna var fantastiska.

  11. Denis

    Sverige är ju jätte bra ju. Kroatien var segt. Väldigt teatraliskt

  12. Mr A

    4. Grekland 0 av 5
    Nej detta är bara enerverande, inte min låt.

  13. Mr A

    @Denis, kul du kollar.

  14. Denis

    Grekland var kul men tjatigt

  15. Engsla

    Pinglan, kul att du är med ikväll. Håller med om inledningen 🙂

    Grekland. Utomordentligt fånigt, inte mycket till låt, men jag tycker det är kul 🙂

  16. Mikaela

    Jag står inte ut med Grekland, det är bara glättigt och enerverande.

  17. HW

    Grekland balanserar på gränsen mellan härligt tramsigt och jobbigt tramsigt, men det blir nog det sistnämnda till slut. Lite väl plottrigt visuellt framträdande och artisten övertygar inte i rollen.

  18. Denis

    Mr A, mest för Felicia faktiskt. Resten är bara casual
    Portugal sticker ut. Bland alla galna låtar är det här fint

  19. Mikaela

    Portugal, ja det är lite behagligt efter Greklands stimulistinna studsande, men lite väl sömnigt för mig.

  20. Engsla

    Portugal. Det är jättefint med stämsången, men jag tycker att låten är alldeles för intetsägande. Det ger mig absolut ingenting. Men det kan nog gå bra för dem ändå.

  21. HW

    Undrar om det står i den portugisiska grundlagen att alla deras bidrag måste innehålla ordet ”saudade”? 😉 Detta är ett bidrag jag önskat att jag gett fler lyssningar, för jag hör något jag gillar här. Ger gärna dem en chans till final.

  22. Mr A

    Portugal 1 av 5. Seg låt.

  23. Mikaela

    Ja Georgien.. Hittills har allt ändå haft ett starkt ID, men detta känns väldigt anonymt och lättglömt.

  24. Adri

    Det ser verkligen ut som att tjejerna i georgiska gruppen HATAR att vara där…

  25. HW

    Georgien: Tyckte inte låten var dålig alls när jag lyssnade i studio men detta var faktiskt en riktig flopp. Lät rejält surt och såg trött och billigt ut.

  26. Denis

    Georgien.. tveksamt. Långa tre minuter
    Väldigt intetsägande.

  27. Mr A

    6. Georgien

    2 av 5. Låter som de gjorde i junior esc.

  28. Schlagerpinglan

    Så fint sagt av ett av fansen; Vi ser inte världen som den ser ut utan hur den borde vara. 😀

  29. Denis

    Programledare går nog inte till historien som dom bästa

  30. Engsla

    Georgien. Oj. Det var verkligen… obekvämt annorlunda? Fick lite Danny-vibbar av kläderna. Vem sjutton ska rösta på det här?

  31. Schlagerpinglan

    Ohh… Italiens bidrag är helt klart bäst så här långt för mig. 😀 Skönt att veta att han redan är i final. 😀

  32. Denis

    Italien.. Hur mycket smörsång kan det vara?
    Nej, lite för mycket 70 tal för mig.

  33. Adri

    Italien känns verkligen ”gamla Eurovision” på det bästa av sätt!

    Och man undrar nästan om man får karisma med passet när man föds som italienare…

  34. Mikaela

    Lol åt att jag för en sekund trodde att det var Achille som spelade brudgummen i bakgrunden 🙂

    Får erkänna att låten växer lite på mig, lite mysig i sin smörighet.

  35. Engsla

    Italien. Jo, men visst är det lite småtrevligt det här. Däremot så är jag inget fan av scenshowen. Alldeles för plottrigt och gammaldags. Men låten är ju också lite gammaldags, så det funkar väl..

  36. Mr A

    Italien gediget 3 av 5.

  37. Mikaela

    Finland: Jag älskar inte låten och det är verkligen nåt som saknas, men det gör de effektfullt

  38. Schlagerpinglan

    FINLAND!!!! Min vinnare i år. 😀 Sååå bra! 😀

  39. Denis

    Finland alltså..
    Riktigt så bra tycker jag inte det är. Känns väldigt ESC. Men har vi inte sett det förr?
    Snyggt men pretentiöst

  40. Engsla

    Finland. Tycker att han är duktig, och gillar hennes fiolspel, men är helt oförstående inför både scenshow och låt. Ni är många som gillar det här, själv tycker jag mest Jaha.

  41. Mikaela

    Engsla, att bli ”jaha”-ad av dig är varje låtskrivares skräck 🙂

    Montenegro: Jag tycker ju ändå detta är rätt svängigt, domedagskören ger en bra effekt. Sen bleknar det lite bland andra mer påhittiga shower.

  42. Mr A

    @pinglan Min vinnare med. 7. Finland 4 av 5.

  43. Schlagerpinglan

    Hmm… inte helt betryggande att det finska bidraget inte träffar lika rätt hos er… kan bli en nagelbitare…

  44. Denis

    Montenegro, nej. Gillar att man blandar EDM och gregorian chant men det blir energifattigt. Då hade Felicia mer energi.

  45. HW

    Jag hör ju att Finland egentligen är bra, till och med riktigt bra. Men jag klickar fortfarande inte med låten, så precis som Engsla blir det mest ett ”Jaha” av allt.

    Montenegro har en rätt bra låt, men tyckte inte det fungerade helt live.

  46. Engsla

    Montenegro. Var det inte något sorts feministiskt frigörelsetema i videon till den här? Vart tog det vägen? Fånigt framträdande sänkte låten för min del.

  47. Mr A

    8. Montenegro 3 av 5. Helt ok show.

  48. Schlagerpinglan

    Estlands bidrag har verkligen vuxit för mig sedan sista lyssningen. Ett bidrag jag MÅSTE ha vidare, tillsammans med Finland och Sverige. 😀

  49. Denis

    Estland:: känns…tamt
    Typ som en Disney låt för 20 år sen. Nej den här tant rocken är inget för mig

  50. Schlagerpinglan

    @Mr A 😀

  51. Mikaela

    Engsla, när du säger det minns jag. Montenegros video var cool, detta framträdande var mer det gamla vanliga åmandet i grupp.

    Estland: Jag stängde av ljudet.

  52. Daniela

    Hittills är det Moldavien, Estonia, Italien och Kroatien jag tycker mest om ❤️Portugal också! Jättemycket! ❤️
    Finland? Hm… Förstår ej varför tippad som vinnare! Verkligen INTE!

  53. HW

    Estland: Trots ojämna sånginsatser och överdriven glättighet måste jag erkänna att jag börjar uppskatta låten 🙂 Lite av ett glädjepiller.

  54. Denis

    Israel har jag undvikit i år. Inte hört ett ord. Och nu har jag mutat ljudet

  55. Mr A

    9. Estland

    2 av 5 Tja … pausmusik.

  56. Engsla

    Mikaela, tur att man är anonym här 😉

    Estland. Amerikansk skolfilmsmusik från slutet på 90-talet. Visst, det finns nostalgiska delar här, men mest blir det bara (jaha) 😉

  57. Mikaela

    Israel, ja låten är godkänd och hans röst håller, men numret är lite stelt.

  58. HW

    Kör på Denis linje vad gäller Israel i år.

  59. Schlagerpinglan

    Första gången jag hör Israels bidrag, gjorde ett intryck, medryckande, gärna final för min del. 😀

  60. Mr A

    10. Israel
    2 av 5. Nja ok låt men inget speciellt.

  61. Denis

    Tyskland, för anonym. Blir det högre än 23 plats då är det fel

  62. Schlagerpinglan

    Tyskland – njae… gillar det egentligen men har sett många bättre versioner av detta på ESC-scenen genom åren… så är inte helt med på tåget…

  63. Mikaela

    Tyskland.. Jag kan ändå uppskatta detta i sin perfekta Fuego-ighet 🙂 Jag är emot nakna stjärtar men här vore det liksom inte samma utan.

  64. Engsla

    Israel. Jo, men detta är bättre än de senaste årens låtar. Men det säger inte så jättemycket, för de var riktigt räliga i mitt tycke.

    Tyskland. Nä. Trots all pyroteknik så är det här inte bra någonstans. Tur att publiken är positivt inställd iaf 🙂

  65. Mr A

    Tyskland

    2 av 5 hört den förr…

  66. HW

    Tyskland: Showen var exakt vad man kunde förvänta sig, och går inte att klaga på. Men låten är verkligen en blek kopia av alla Fuego-kopior de senaste åtta åren 🙂

  67. Daniela

    Israel:
    Jag tycker väldigt mycket om Israels bidrag. I sin helhet är den en stark kandidat till vinsten.

    Jag tycker inte att man ska straffa artister eller bidrag för deras land politik. De har väl inte mycket att säga åt de makthavarna. Jag tycker det hela blir så sorgligt. Faktiskt.

    Jag förstår också som alla vi här gör att det blir problematiskt med att de tillåts delta i ESC men det är väl så att konst och musik finns till för att mänskligheten ska lugna ner sig och enas en gång för alla. Någon gång kanske?

    ESC är en möjlighet för alla som vill vara med. Så känner jag iaf. ❤️

  68. Daniela

    Jag tycker väldigt mycket om Israels bidrag. I sin helhet är den en stark kandidat till vinsten.

    Jag tycker inte att man ska straffa artister eller bidrag för deras land politik. De har väl inte mycket att säga åt de makthavarna. Jag tycker det hela blir så sorgligt. Faktiskt.

    Jag förstår också som alla vi här gör att det blir problematiskt med att de tillåts delta i ESC men det är väl så att konst och musik finns till för att mänskligheten ska lugna ner sig och enas en gång för alla. Någon gång kanske?

    ESC är en möjlighet för alla som vill vara med. Så känner jag iaf. ❤️

  69. Mikaela

    Jag gillar Belgiens låt och tycker det är ett steg i rätt riktning. Hon är inte riktigt den scenperson som låten kräver, men tycker ändå framträdandet når mina förväntningar.

  70. Denis

    Belgien:: var är hennes andra stövel?
    Vet inte. Inte så dåligt som det framställs som men kanske för anonym. Har ingen refräng

  71. HW

    Belgien: Artisten kan absolut bli en stjärna i framtiden, hon har både självförtroende och utstrålning. Men låten förvirrar mig mest. Osmidiga tempobyten och ingen riktig hook.

  72. Mr A

    11. Belgien 3 av 5 Snygg låt.

  73. Mikaela

    Litauen.. Det här blir för teatraliskt, gapigt och allmänt skumt för mig. Åh vad jag hade föredragit SHWR framför detta.

  74. Denis

    Litauen: mitt hjärta gråter! Det här känns

  75. HW

    Litauen: lite överdrivet svårt på vissa ställen, men det finns en helhet som faktiskt fungerar här, såväl låt som framträdande. Final, tycker jag 🙂

  76. Engsla

    Belgien. Viktigare att puta ordentligt med munnen vid närbilderna än att artikulera så alla ord hörs?

    Tycker att det fungerade med ”snöfallet” där, och gillade färgvalet. Låten kommer jag inte ihåg.

    Litauen. Väldigt ambivalent vad gäller låten, och oj, vad det lät illa där ett tag, men jag gillar det visuella 🙂

  77. Mr A

    Litauen 3 av 5. En favorit!

  78. Mikaela

    San Marino.. Väldigt Charlotte Perrelli detta. Senhit är verkligen gillbar men hon är det enda bra med detta.

  79. Schlagerpinglan

    OMG! Detta var jag inte beredd på…. första gången jag hör bidraget… ÄLSKAR det! 😀

  80. Denis

    San Marino; kul att äldre kvinnor får leva ut i ESC. Och Boy George!
    Det här är som A-Teens på valium. Skämskudden är nära. Men tror ändå folk gillar det

  81. HW

    San Marino: trodde San Marino slutat med extremt utdaterad disco, men där fick jag 😉 Som 00-talist var jag tyvärr föga imponerad av Boy George, men Senhit levererar åtminstone den övertygelse en sån här låt kräver.

  82. Mikaela

    Mycket impad av Alicias röst och scenuttryck men låten är så spretig och jag gillar ingen av delarna. Hon får gärna komma tillbaka i tävlingen med en riktigt bra låt för min del.

  83. Denis

    Polen.. konstigt genre byte. Först lite Laila Adele. Sedan urban. Fast gillar det ändå. Funkar bara i ESC. Borderline qualify?

  84. Engsla

    San Marino. Skriver under på Mikaelas kommentar här ovan.

    Och även jag skulle ha velat ha med SHWR här 🙂

    Polen. Nä, jag är med Micke här. Låter mest som plågsamma röstövningar i mina öron.

  85. Schlagerpinglan

    Så kluven vad gäller Polens bidrag… ena halvan älskar den… andra är uttråkad. 😀

  86. HW

    Polens låt var rörig men jag uppskattade åtminstone delar av det! Alicjas röst är inte bara tekniskt stark (det visste man sen Empires) utan kan tydligen också leverera själ och känsla.

  87. Mr A

    13. San Marino det svänger! 4 av 5 En favorit! Haha. Nostalgi.

    14. Polen näe tråklåt 2 av 5

  88. Denis

    Serbien är äntligen intressant. Som en serbisk Ghosts. Sticker verkligen ut! Inte min genre men älskar det här. Älskar!

  89. Mikaela

    Serbiens första vers är lite för utstuderat plågad för mig men refrängen är SÅ BRA! Det gör detta helt stabilt och övertygande.

    Jag får också märkliga moderskänslor för sångaren och känner mig lite stolt och vill att det ska gå bra för gruppen.

  90. Engsla

    Serbien. Äh, låten är ett jaha, men det var lite kul att titta på 🙂

  91. Daniela

    Åj! Mitt senaste inlägg publicerades två gånger! Det var inte min mening!

    Litauen blev en positiv överraskning! Serbien: gillar detta för det påminner mig om myten om Dracula! Jesus Christ Vilken scenografi! Wow! Jag önskar detta till final!

  92. HW

    Serbien – jag gillar ju growl 🙂 Låten är inte den starkaste i sin genre men jag ger bandet två tummar upp för att de lyckas kännas genuint metal istället för skådespeleri. Slutprodukten blir något jag gillar 🙂

  93. Engsla

    Mikaela, konstigt vilka känslor som kan väckas när det kommer till musik 🙂

  94. Schlagerpinglan

    @Daniela, instämmer helt… håller tummarna för Serbien… med flera 😀

  95. Daniela

    @Denis: Ja, av någon kuslig anledning älskar man Serbien! Till Final med dem vet jag!

  96. Mr A

    Serbien 2 av 5 Inte min grej tror jag

  97. Mr A

    Vidare tror jag
    Vidare
    Moldavien
    Grekland
    Sverige
    Finland
    Montenegro
    Israel
    Belgien
    Lituaen
    San Marino
    Serbien

  98. Mikaela

    Den enda låt jag verkligen, verkligen uppskattade ikväll var Serbien. Min topp blir:

    1. Serbien
    2. Belgien
    3. Montenegro

    Moldavien, Finland och Polen gjorde bra grejer scenmässigt trots att låtarna inte är min grej.

  99. Schlagerpinglan

    OK, efter snabbreprisen, länder jag vill ha vidare till finalen i kväll:

    MÅSTE: Finland

    Blir besviken om de ej går vidare: Sverige, Serbien, Estland, San Marino, Israel

    Blir glad om de går vidare: Moldavien, Montenegro, Georgien

  100. HW

    Jag vill verkligen ha Kroatien med mig till final. Sverige, Montenegro, Polen, Portugal, Serbien, Finland, Litauen och Estland får gärna följa med också 🙂

  101. Mikaela

    Ah vad är en mellanakt utan folk som hänger i snören från taket 🙂

  102. Engsla

    Lättare att säga vilka jag absolut vill slippa i finalen: Polen, Israel och Georgien.

    Hoppas att Sverige och Finland går vidare, bara-för-att, även om ingen av dem egentligen är någon favorit för mig.

    Gillar mellanakten med nycirkusen. Och är väldigt glad att det inte är jag som slängs runt med. Oj, vad modiga och starka de är 🙂

  103. Denis

    Okej, min tippning till final
    Moldavien
    Sverige
    Grekand
    Israel
    Finland
    Serbien
    Kroatien

    Sedan blir det svårt
    Montenegro
    Litauen
    Polen/Estland

  104. Daniela

    @Denis: din kommentar om SAN Marino fick mig skratta! Humor har du!

  105. Mr A

    @Engsla Ja när man inte har OS konståkning får man nöja sig med nycirkus.

  106. Denis

    Jaha, nu har dom quiz. Stackars Karolina Norén som ser ut att skämmas

  107. Engsla

    Mr A, åh, nu blev jag nostalgisk igen. Det var tider det, när det var både OS och ESC-uttagningar på samma gång!

    Får man önska sig en sommaromgång av esc lagom till fotbolls-vm i sommar? 😉

    Undrar om inte den här frågesportspausunderhållningen kommer att gå till historien som en av de sämre genom tiderna.

  108. HW

    Såklart fick de in Australia-Austria-skämtet, kände det direkt där Gojo dök upp i publiken 😉 Är det bara ett sammanträffande att det var Sweden och Switzerland, två minst lika ihopblandade länder, i den alldeles för långa quizen?

  109. Denis

    Österrikare har verkligen ingen humor, kan vi konstatera..

  110. Schlagerpinglan

    Det var annorlunda, för att uttrycka det diplomatiskt 😉

  111. Schlagerpinglan

    Edward var inte lika diplomatisk 😀

  112. Engsla

    Jo, humor är ju olika.

  113. Mikaela

    Semi 2 verkar bli all about Rumänien och Albanien för min del 🙂 Men blir oväntat nyfiken om Malta.

  114. Engsla

    Är det bara jag som tycker att de valde väldigt konstiga klipp från nästa semifinal? Allt lät konstigt.

  115. Engsla

    Ok. Det var väl bara jag då 😉

  116. Schlagerpinglan

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. 😀

  117. Mikaela

    Kul Belgien!

  118. Denis

    Finland utropade som nummer två. Statistik visar man inte vann då.
    Belgien; jaha

  119. Schlagerpinglan

    @Engsla, håller med. 😀 Ja:et var åt Finland. 😀

  120. Mikaela

    Kom igen nu Serbien!

  121. Denis

    Jaaa! Väntat men ändå kul Felicia

  122. Denis

    Belgien är väl den enda överraskning so far!

  123. Mikaela

    Ja!! Nu har jag fått med alla jag behövde.

  124. Mr A

    Vidare

    1. Grekland
    2. Finland
    3. Belgien
    4. Sverige
    5. Moldavien
    6. Israel
    7. Serbien
    8. Kroatien
    9. Litauen
    10. Polen

  125. HW

    Jag hade unnat Portugal och Montenegro en finalplats, men jag brann definitivt inte för någon av dem. Viktigast var Kroatien (och Sverige, antar jag) och det gick ju vägen 🙂 Så jag är nöjd!

  126. Schlagerpinglan

    Lite tråkigt med att behöva säga hej då till San Marino, Estland och Montenegro… men de flesta av mina favoriter gick vidare… så jag är nöjd. 😀

  127. Engsla

    Ugh. Nåja, jag slipper ju åtminstone se på Georgien igen.

    Men det här var väl ett ganska väntat resultat. Och det var ju kul att hänga med er här ikväll. Som vanligt.

    Tack för ikväll allihop 🙂

  128. Adri

    F*N!

    Vad ska Montenegro behöva göra?

  129. oe

    Bäst ikväll:

    1. Finland
    2. Belgien
    3. Portugal

    Tråkigt att Portugal åkte ut, men desto roligare att Belgien tog sig vidare, lite otippat.

  130. Mr A

    Jag hade San Marino och Montenegro missade Polen och Kroatien. Jo inte så oväntat med San Marino men men.

  131. Mikaela

    Tack för sällskap! Nöjd med resultatet

  132. Daniela

    @Denis: din kommentar om San Marino fick mig skratta! Humor har du! Och rätt som det var tog de sig inte till final!

    Jag är nöjd med resultatet då mina flesta favoriter har gått vidare! Är dock lite besviken att Estonia och Portugal har missat det!

    Även om jag varje år håller tummarna för Sveriges plats i final så måste jag säga att årets bidrag föll mig inte alls i smaken. Tvärtom! Varken artist eller låt säger mig personligen något! Not a little bit.
    Jag hade velat att Sveriges representerande artist i år skulle med all rätt varit Greczula. ❤️Fattar ej hur det har gått till.

  133. Denis

    Hade också velat se Montenegro i finalen även om jag inte riktigt heller brann för den. Men kul för Belgien även om jag inte brann för den heller

    Kul fakta; den låt som utropas som nummer 8 är oftast den låt som vunnit semifinal ellee sämst hamnat trea
    Den som utropas som 9e plats är oftast den sim hamnade på 10 plats. Samma med nummer 1

  134. Adri

    Belgiens märkliga tradition av att ”missa finalen när de är hypade, gå till final när ingen bryr sig” fortsätter.

    Tänk.

    De åkte ut när de var hypade as f*** 2018, 2024 och 2025. T.o.m 2019 hade VISS hype – eller iaf en hyfsat säkrad plats i finalen.

    Sen 2022, 2023, 2026. Ingen bryr sig om Belgien och BAM: final it is!

  135. Denis

    Tror att Red Sebastian hade kvalat in om vi hade haft jury.
    Jag menar han var bättre på alla sätt och hade Belgiens bästa låt på länge
    Jag tror juryn hjälpte Belgien i år

  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se