Norge I dag presenterade TV-bolaget NRK namnen på de 21 artister och bidrag som kommer att tävla i “Melodi Grand Prix 2023“, Norges uttagning av bidrag till Eurovision Song Contest 2023, som denna gång består utav fyra shower, se schemat nedan, med start lördagen den 14:e januari.

Schemat för Norges Melodi Grand Prix 2023:

21:a juni – NRK tar emot bidrag till MGP 2023
18:e september Deadline
4:e januari MGP 2023-artisterna +
bidrags-smakprov presenteras
9:e januari Semifinal 1-bidragen släpps
14:e januari Semifinal 1
16:e januari Semifinal 2-bidragen släpps
21:a januari Semifinal 2
23:e januari Semifinal 3-bidragen släpps
28:e januari Semifinal 3
4:e februari Final

De 21 tävlande artisterna i Melodi Grand Prix 2023:
Melodi Grand Prix
(Grafik lånad från NRK)

Fyra tidigare norska ESC-representanter återfinns på startlistan: Kate Gulbrandsen (“Mitt liv” 1987), Ulrikke (“Attention” 2020), JOWST (“Grab The Moment” 2017) och Stig van Eijk (“Living My Life Without You” 1999) medan Arian Engebø och Stian “Staysman” Thorbjørnsen presenterats som årets MGP-värdar.

Här nedan ser ni startfältet, inklusive namnen på artisterna, bidragen, låtskrivarna medan korta smakprov på bidragen kan lyssnas på här.

De tävlande artisterna / bidragen / låtskrivarna i Norges “MGP 2023”:

Semifinal 1 – 14:e januari:
Honestly“, Ulrikke Brandstorp
(text & musik: Jim Bergsted, Helge Moen, Ben Adams, Ulrikke Brandstorp, Joshua Oliver,
Christoffer Gunnestad
)
Wave“, Eirik Næss
(text & musik: Viktor Ljungqvist, Amalie Olsen, Eirik Næss)
Tårer i paradis“, Kate Gulbrandsen
(text & musik: Kjetil Mørland, Kate Gulbrandsen)
TRESKO“, Rasmus Thall
(text & musik: Rasmus Simon Vedvik Thallaug, Farida Louise Bolseth Benounis,
Robin Alexander Vedvik Helmersen
)
Queen of Kings“, Alessandra Mele
(text & musik: Henning Olerud, Stanley Ferdinandez, Alessandra Mele, Linda Dale)
Freaky For The Weekend“, Byron Williams Jr & Jowst
(text & musik: Byron Williams Jr, Joachim With Steen)
Geronimo“, Umami Tsunami featuring Kyle Alessandro, Kristian Haugstøyl &
Magnus Winjum

(text & musik: Torgeir Ryssevik, Carl-Henrik Wahl, Bjørn Olav Edvardsen,
Sindre Timberlid Jenssen, Lasse Midtsian Nymann, Kristian Lund
)
Semifinal 2 – 21:a januari:
Drøm d bort“, Sandra Lyng
(text & musik: Sandra Lyng, Erlend Torheim, Ferdinann West, Kristina Blakli)
Ekko Inni Meg“, Jone
(text & musik: Morten Franck, Christopher Colin Archer, Christine Ekeberg,
Audun Agnar Guldbrandsen, Silje Blandkjenn
)
Prohibition“, Swing’ it
(text & musik: Martin Jarl Velsin, Jonah Charles Hitchens, Vebjørn Mamen, Sam Peter Norris)
Waist“, Ella
(text & musik: Raphaela Antônia Souza Silva, Timothy John Adam Gosden, Tristan Henry,
Isabell Røren Hannevig
)
Fuego“, Alejandro Fuentes
(text & musik: Alejandro Fuentes, Nermin Harambasic, Chris Young, Mateo Camargo)
Turn Off My Heart“, Bjørn Olav Edvardsen
(text & musik: Bjørn Olav Edvardsen, Christian Ingebrigtsen, Henrik Thala)
Love You in a Dream“, Elsie Bay
(text & musik: Elsa Søllesvik, Andreas Stone Johansson, Tom Oehler)
Semifinal 3 – 28:e januari:
Love Again“, Skrellex
(text & musik: Kai Thomas Ryen Larsen, Michael James Down, Will Taylor, Primoz Poglajen,
Jonas Gladnikoff
)
Break It“, Tiril Beisland
(text & musik: Emma Steinbakken, Emelie Hollow, Lars Rossnes, Benjamin Pinkus)
Triumph“, Akuvi
(text & musik: Beatrice Akuvi Hosen Kumordzie, Andreas Stone Johansson,
Anderz Wrethov, Konstantinos Vlastaras
)
Masterpiece“, Atle Pettersen
(text & musik: Andreas Stone Johansson, Hannah Dorothy Bristow, Atle Pettersen)
Not Meant to Be“, Eline Thorp
(text & musik: Jonas Holteberg Jensen, Andreas Stone Johansson, Elsa Søllesvik, Eline Thorp)
Freya“, Maria Celin
(text & musik: Sindre Timberlid Jenssen, Anna Timgren, Gaute Ormåsen, Benjamin Alasu, Erik Fjeld)
Someday“, Stig van Eijk
(text & musik: Stig van Eijk, Beate Helen Thunes)
(Källor: nrk.no och wiwibloggs.com – Sammanställning: schlagerpinglan.se)

Schlagerpinglan: Efter att ha lyssnat på de korta bidrags-smakprov som NRK bjöd på så här inledningsvis så var det främst “Queen of Kings“ med Alessandra Mele samt “Ekko Inni Meg“ med Jone som väckte min nyfikenhet. Vi får väl se hur det låter när väl fullversionerna släpps. 😀

Mer om Norges förberedelser inför ESC 2023 hittar ni här: “Norge i ESC 2023“.

Relaterad information: Vill ni lyssna in er på bidragen i fler av de nu pågående nationella uttagningarna inför ESC 2023 så uppdateras “Lyssna på bidragen i de nationella ESC 2023-uttagningarna“-sidan regelbundet.

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


27 kommentarer till “Norge 2023: “Melodi Grand Prix”-artisterna + MGP-smakprov”

  1. Adri

    Ja smakproven var ju väldigt korta. Men ska man dra nån slutsats så tippar jag på att Elsie Bay eventuellt blir min vinnare även i år 🙂

    Men Alessandra lät också lovande.

    Och ”Freya”.

    Många bra tjejer! 🙂

  2. Schlagerpinglan

    @Adri, Jag blev lite orolig när jag hörde Elsie Bay för det lät ungefär som sist (enligt mina öron) och det fanns ju många som gillade det (men det var och är fortfarande inte riktigt min smak). Det kan m.a.o. bli riktigt intressant. 🙂

  3. Micke

    @Pinglan och Adri ni känner ju till mig efter ett gäng år här och vet vilken typ av musik jag tar direkt avstånd från. Jag är ju som ni vet helt ointresserad av MF och i år även tyvärr Spanien. Det finns ett land som jag är väldigt nära att bojkotta på samma sätt som Sverige och det är Norge. De börjar bli lika “entoniga” som Sverige. Allt låter likadant.

    Jag är precis på gränsen om jag ska lyssna på årets bidrag eller ej. När nu Adri säger “Jag hade önskat fler genres från Norge” då känns de ju inte som de direkt har utvecklats i år vilket får mig än mer tveksam.

    Tänkte be er om en sak och sen får ni göra som ni vill. No hard feeling oavsett vilket. Är det så att ni känner att det finns bidrag som inte är direkt Melodifestivalstuk så får ni gärna tipsa om dem 🙂

  4. Adri

    Micke: Det är lite av en challenge då jag – trots åratal här – inte riktigt vet vad det ökända ”MF-stuket” är.

    Och förklara inte heller, för du har försökt för men jag fattar ju inte.

    Som sagt tycker jag Norge har bäst standard i år, men ah variationen är kanske inte tipptopp.

    Och som sagt, tjejerna spöar killarna.

    Just nu finns ju bara smakprov ute, men ett av smakproven är ju Elsie Bay. Du kommer kanske ihåg hennes underbata ”Death of us” förra året? Det är samma mood i år 🙂

  5. Lukas (ESC-Panelen)

    Jag har lyssnat igenom de olika snuttarna som man kunde höra av låtarna, och jag kan verkligen inte säga att jag är imponerad. Det handlar inte bara om dålig bredd, utan också dålig produktion på låtarna. Det känns som att nånstans mellan 2017-2018 så tappade Norge sitt musikaliska fotgrepp helt och hållet. Från att vara ett land som var intressant att följa där runt 2014 och 2015 med sina val av låtar, som ofta var rätt inåtvändiga men ändå med ett intressant djup, till att nu bara fokusera på ploj och flams och konstigheter. Jag är mäkta besviken på våra grannar i väst.

  6. Micke

    @Lukas….AMEN

    @Adri. Lukas har sagt en del av det jag försökt berätta för dig men den största grundplåten till det miserabla i MF och tyvärr nu även i Norge är som jag så ofta sagt Robotdansare, dutt-dutt syntar och falsettnissar.

    Åter till det om Norge. Jodå jag var mäkta impad av ”Death of us” och Elsie Bay förra året. När jag säger det så pratar jag om studioversionen. Tyvärr dippade helheten totalt live då det upp på scen kliver en mäkta nervös tjej som har väldiga problem med rösten, vilket får låten att dippa.

    Med det sagt menar jag inte att det ska bli samma sak med henne i år. Kanske var det bara nerverna som spökade i hennes kropp och fick rösten att helt försvinna. Vem vet? Kanske hon kliver upp på scen i år med en helt annan känsla i kroppen. Kanske hon går in i sin kropp och klipper av alla de nervtrådar som förlamade henne helt då och går in och sjunger skiten av oss alla. Kanske är det så och då är det ju bara att hoppas att hon har en lika bra låt i år. Norge hade ju två mäktiga låtar förra året men ingen av dem höll live tyvärr.

  7. Micke

    Hittade en Topp 23 jag gjort över de som blev utslagna i sina uttagningar. Ganska kul för jag minns inte ens hälften av dem när jag ser titel och artist 🙂 Säger väl en del om hur lite man bryr sig under den döda tiden 🙂 Ska lyssna igenom dessa o kolla hur många jag gillar idag o hur många jag mest känner “Hur tänkte jag?” 🙂

    Men där ser du Adri vad jag tyckte om din norska favvis

    DE UTSLAGNAS TOPP 23:

    1. “Sun Numero”, Younghearted – FINLAND (I studioversion)
    2. “I Swear to God“, Maël & Jonas – TYSKLAND
    3. “Terra”, de Tanxugueiras – SPANIEN
    4. “Mögulegt“, Markéta Irglová – ISLAND (I studioversion)
    5. “Zorja“, Zorja – SERBIEN
    6. “Ogni volta è così“, Emma Marrone – ITALIEN
    7. “Death of Us“, Elsie Bay – NORGE (I studioversion)
    8. “Malere”, E-an-na – RUMÄNIEN
    9. “I’m Letting You Go“, Aminata – LETTLAND
    10. “Ritmu”, Aidan – MALTA
    11. “Il Est Où?“, Saam – FRANKRIKE (I studioversion)
    12. “One Night, One Kiss, One Promise“, Patrick O’Sullivan – IRLAND
    13. “Runnin’ Out Of Freakin’ Time“, Annabelle – TJECKIEN
    14. “I’ll be there“, Ieva Zasimauskaitė – LITAUEN
    15. “Ti amo non lo so dire“, Noemi – ITALIEN
    16. “Ljubav me inspiriše”, Marija Mikić – SERBIEN
    17. “Little Fires“, Jaguar Jonze – AUSTRALIEN
    18. “Znam”, Ivona – SERBIEN
    19. “Thank God I’m an Atheist“, Olivera – FINLAND
    20. “Remedy“, Elina Nechayeva – ESTLAND
    21. “Me duaj“, Evi Reci – ALBANIEN
    22. “Calle de la llorería“, Rayden – SPANIEN
    23. “PARANOIA“, DARIA – POLEN

  8. Johanna

    Tycker det mesta baserat på dessa korta snuttar lät lite tråkigt. Den som fångade mig direkt och på ett positivt sätt var “Freya”

    Jag var inte superförtjust i Elsie Bay förra året. Var faktiskt inget fan av Ulrikke 2020 heller men baserat på smakprovet var båda bättre förra gången. Jag brukar gilla Norge men i år behöver jag nog se dem live och i fullversion innan jag uttalar mig men tills dess hejar jag på “Freya”

    Bästa uttagningarna i år hittills är fortfarande Ukraina och Estland och det med god marginal.

  9. Micke

    @Johanna om ditt sista stycke…..AMEN

  10. Adri

    Hahah överallt jag kollar hyllas Norges uttagning, men sen när man hänger på denna blogg så blir man ”the odd one out” för att jag gillar det. Med det sagt är det inte FANTASTISKT (baserat på smakprov) men jämfört med Ukraina, Estland, Spanien, Malta och DEFINITIVT Rumänien (fyfanken vad jag avskyr den uttagningen) är det definitivt ett fall framåt för 2023.

    Johanna: Håller iaf med om Ulrikke. Och tror (so far) att ”Freya” klart är en segerkandidat.

    Micke: Hmm jag tyckte ”Death of us” var bättre live. Andra gången hon sjöng den 🙂 Menmen, baserat på att du och Johanna är väldigt lika i smaken kanske du helt enkelt inte ska lyssna låtarna.

    Eller vänta tills finalen och bara lyssna på finalen, för all del? 🙂

    Jag är glad att jag lyssnade iaf 🙂

  11. Daniel

    Jag tycker Tårer i paradis låter mest intressant hittills.

  12. Johanna

    @adri Alltså det var inte mycket som var dåligt här. Det är bara väldigt tråkigt och slätstruket men är för korta snuttar för att avgöra. Om “Freya” håller live hoppas jag på att du har rätt om att den kan vara en vinnarkandidat iaf för den gillade jag direkt!

    Och Spaniens och Maltas uttagningar är mycket sämre än den här. Rumänien dock har några guldkorn i sig tycker jag!

  13. Micke

    @Adri, jag tog risken att lyssna igenom smakproven från Norge. Ett par gånger för att ha lite bättre koll. Visst det stinker MF över hela produktionen men när det gäller 14 av de 21 bidragen så är det iaf ett klart plus mot MF. Sju bidrag är dock ren skit.

    REN SKIT I BOKSTAVSORDNING

    Byron Williams Jr & Jowst
    Ella
    Jone
    Rasmus Thall
    Skrellex
    Swing’ it
    Umami Tsunami featuring Kyle Alessandro, Kristian Haugstøyl &
    Magnus Winjum

    Finns en till som är på gränsen men den ska få en chans till.

    Så nu handlar det om 13-14 bidrag för mig som ska få fler chanser 🙂

  14. Adri

    Micke: I see, I see.

    Som sagt tycker jag inte produktionen är så illa (skiljer sig från låt till låt) utan mitt främsta klagomål är väl snarare avsaknaden av bredd. Lyssnar på smakproven efter varandra så smälter många av dem in i varandra. Och det är ju tråkigt. Likheter med MF finns, men det finns främst en skillnad (som är fördel Sverige för mig), och den skillnaden är: Norge verkar fan ÄLSKA mid-tempo. Sverige bjuder annars mest på rena ballader eller ren upptempo men Norge verkar alltid vilja bjuda på mid-tempo.

    Sen finns såklart andra skillnader. Men det var nåt jag tänkt på i många år nu 🙂 Norges midtempo-kärlek.

    Sen gällande “skiten” enligt dig… Det var inga favoriter hos mig heller.

    Den enda jag plussar av dem är väl isf Skrellex. Skrellex hade inte en bra låt, men det var en låt som gav mig vibes från mina tidiga dagar som MF-/ESC-fan 🙂 Den lät så 2006/2007. Och det gör mig alltid glad 🙂 Sen blir jag lite orolig för Skrellex är ju en drag queen så som jag förstått det, och jag är ABSOLUT INTE emot drag som konstform. Det är toppen, men de brukar ju mima oftast, så jag blir lite nervös över huruvida Skrellex har en röst att tala om? I guess att vi får vänta och se. Jag gissar väl rent spontant att det är mer show än röst 🙂

  15. Micke

    @Adri, jag har en helt annan inställning numera när jag tar mig an bidragen mot vad jag hade förr. Inte minst en lärdom från förra året då nästan allt gick emot mig i uttagningarna. Förr har jag gått in med inställningen att fy fasen vad bra detta lands uttagning kommer att bli. Sen letade jag upp guldkorn och hyllade de mer än jag kanske borde. Nu gör jag tvärtom jag letar upp riktigt dåliga bidrag och “skitar ner” de mer än jag kanske borde.

    Why? Lärt mig det att jag inte blir lika besviken om mina favvisar inte vinner om jag tar det lite lugnt med hyllningar. Samtidigt som att om skiten vinner då är jag inte feed up med dessa över gränsen. Kanske låter löjligt men det funkar för mig.

    Ukrainas vinnare exempelvis är ju extremt dålig. Den enda som var riktigt dålig i deras uttagning men skiten med den tar inte överhand över hela ESC för att den är bortkopplad för mig redan. På samma sätt som att Spanien redan är bortkopplat för mig. Synd egentligen för något säger mig att jag skulle tycka jädrigt bra om Blanca Paloma och hennes bidrag. Men vem vet den kanske vinner och jag får höra den sen 🙂

    På andra sidan försöker jag då hålla ner hyllningar av bidrag men det är jädrigt svårt när det kommer fullkomliga pärlor som Ollie och hans bidrag i Estlands uttagning som för övrigt är klart bästa uttagningen hittills i år i konkurrens möjligen med Ukraina

    Ingen vän av norska uttagningar numera som sagt men jag tar hellre deras mid-tempo än Sverige uptempo med (som du vet) dutt-dutt syntar, robotdansare och falsettnissar. Med det sagt så måste jag ändå plussa lite också. Av det lilla jag hört har Sverige ändå haft lite bra som varit i avsaknad av de tre skitgrejer. Clara Klingenström, Cornelia Jakobs och Anna Bergendahl. Bra gjort Sverige även om bara en av dessa vann

  16. Adri

    Micke: Ah det låter inte som en kul inställning, men whatever floats your boat. Jag är också rätt negativ hittills, men det är tyvärr inte en uträknad inställning – utan jag tycker genuint bidragen i uttagningarna hittills hållt väldigt låg nivå! Hoppas på bättring snart i kommande frågor 🙂

    —————————————————

    Micke, jag tycker du verkar vara en dunderskön snubbe, väldigt sympatisk, glad och rolig att ha diskussioner med. 🙂 Jag skriver detta ( främst för jag menar det 🙂 men också) för nu kommer lite kritik: du klagar ofta på MF. Får jag fråga varför? Enligt egen utsago gav du upp på MF 2012/2013, och det känns kanske inte så men det är ett heeeelt årtionde sedan. Saker förändras. Ingen kommer tvinga dig att kolla, men finns det inget i dig som köper att saker förändras… på 10 år? Och att dina kommentarer då är lite utdaterade? 🙂

    I duellen Norge/Sverige så känns Norges uttagning lite som MF – fast köpt på lågprisvarukedja. Jag vill ha mer bredd! Jag gillar låtarna generellt, men bredden i MGP är tyvärr under all kritik 🙂 Men hellre många liknande låtar med relativt hög standard, än få låtar där alla är dåliga (som Rumäniens uttagning).

    ————————————————–

    In other news; för nån vecka sen eller så länkade du en tjej som spelade vevlira som ansökt om att vara med i den tyska uttagningen. Jag hade inte hört den innan, men nu är jag fasiken lite obsessed. Jag har NOLL förtroende för Tyskland i Eurovision. De skickar alltid låtar som är lika spännande som ljummet vatten. Hemskt. Så jag tror inte hon har en chans, men fan vad jag hoppas jag har fel 🙂 Så tack för den länken.

    ————-

    Lettland har också släppt sina låtar. De alla sög. Så det var ju tråkigt.

  17. Schlagerpinglan

    @Adri, Jag håller just nu på att lyssna igenom Lettlands bidrag (återkommer snar med inlägg) och hade en helt annan uppfattning. 😀 Lettland brukar inte imponera alls på mig, men i år tycker jag mig hitta ett stort antal lättsmälta bidrag i startfältet. 🙂

  18. Micke

    @Adri, min vän jag har försökt förklara så många gånger men det funkar inte. Troligen för att jag varit dålig på att förklara. Tror jag avstår nya försök just nu. Oavsett vilket tycker jag det är tråkigt att du känner att jag snackar skit om MF. Själv känner jag tvärtom att jag håller tillbaka enormt. Förutom det vanliga om skit med dutt-dutt syntar, robotdansare och falsettnissar säger jag ju ingenting längre. Undantaget när jag exempelvis blir chockad av det dåliga startfältet i Spanien i år och vill beskriva hur jädra dåligt jag tycker det är. Då kan jag ju inte säga att det är det sämsta någonsin inom ESC för isf blundar jag för MF och MF ingår i ESC.

    Tro mig Adri jag har ingen som helst drivkraft för att sabba MF för dig eller någon annan här. Känner du så (och kanske andra) då ber jag om ursäkt så in i hel…. för det är absolut inget jag vill. Men samtidigt kan jag ju inte sitta o ljuga heller typ det om Spanien.

    Men visst har det funnits bra låtar i MF sen jag hoppade av efter 2012. Även om man inte kollar programmen går det ju inte till 100 att hålla sig ifrån all musik. Jag skrev ju förra året en topp rån 2013-2022. Nästan varje år har något jag gillat ramlat över mig.

    Avslutar det här med att fråga alla er här om ni så som Adri tycker jag gnäller för mycket på MF, att det är jobbigt. Tro mig jag tar inte det minsta illa upp. Uppskattar ärlighet mer än det mesta i livet 🙂

  19. Micke

    @Adri, angående det eventuella tyska bidraget. Kul att du gillar det. För mig skulle det vara tvåa på min topp efter Ollie i Estland i så fall. Det lite annorlunda är A och O för mig i ESC. Det är det som är ESC för mig. Det “vanliga” är jag inte intresserad av på samma sätt här. En anledning till att jag hoppat MF.

  20. Adri

    Micke: Nejnej 🙂 Jag tror verkligen inte du vill sabba, och du gör det verkligen INTE heller 🙂 Du sabbar ingenting! Vill vara supertydlig med det 🙂 Jag är inte så pass lättpåverkad faktiskt 😉

    Mer bara nyfiken på tankegångarna hos dig. För jag skulle t.ex inte kritisera en film jag inte sett (även om jag hade sett, och hatat, föregångarna). Lite så jag tänker. 🙂

    Liten liknelse: tex så går Avatar-uppföljaren på bion nu. Jag kommer inte se den. Jag kommer inte se den om jag så fick en jäkla säck med pengar för det. För jag hatar “Avatar” så mycket. Alltså så, så, så mycket. Det är TIDERNAS SÄMSTA FILM. Därför kommer jag inte se Avatar-filmen som går nu, men jag kommer ju inte heller säga varken bu eller bä om den 🙂 För intresset finns inte. Men därför vet jag inte… uppföljaren är kanske toppen?

    Lite så jag känner. Att du kan säga exakt vad du vill om MF fram till 2012. Och det är logiskt 🙂 Och du får säga vad du vill om MF idag också, men jag tycker det blir ett snedtänk då 🙂

    Men vill vara väldigt tydlig i att du förstör inget för mig! Du är toppen 🙂 Jag kanske lät arg, men det är jag ju absolut inte. Alltså bokstavligen 0% 🙂

  21. Adri

    Micke: Kan hålla med om det, men just att det är annorlunda ligger det nog i fatet just i Tyskland. Tyskland, Malta och Danmark är väl de tre länderna som mest av allt säger “nej till det annorlunda!”

    Synd hon inte ansökte i ett annat, mer öppet i ESC, land 🙂

  22. Schlagerpinglan

    @Micke, För mig personligen så är din avighet till Melodifestivalen inget jag uppfattar som negativt. En del är extremt positiva, andra negativa… skillnaden är intressant. 😀

  23. Micke

    @Adri, känns ibland att du blir lite irriterad men säger du att du inte blir det så är det givetvis så. Det är ju det vanliga vet du att på nätet läser man bara utan att kunna läsa av ögon och hjärta.

    Slentrianländer för mig helt utan överraskningar år från år är mest de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark. Sen även Malta men mest tragisk är där också de i vanliga musiklivet enorma musiknationerna Storbritannien och Irland. De är mest tragiska även om de tre nordiska är tråkigare.

    @Pinglan. skönt att höra. Jag känner själv att jag inte attackerar något speciellt utan bara helheten

  24. Adri

    Micke: Tro mig. Jag gillar god stämning lika mycket som the next guy, men blir jag irriterad så är jag rätt öppen med det – eller svarar inte alls 🙂

    Jag har rätt kort stubin tbh, men kan i nuläget inte komma på någon gång du gjort mig irriterad överhuvudtaget 🙂 Det finns folk här som gjort mig irriterad, men då har det inte handlat om ESC/MF utan mer om att rätt (enligt mig) skeva attityder sipprat fram, och det tycker jag inte du visat 🙂

    Men jag får väl bättra på min skriftliga ton 🙂 Så att folk inte tror jag är sur hela tiden.

  25. Micke

    @Adri, även här är vi motsatser tydligen 🙂 Jag är precis tvärtom. Jag blir nästan aldrig arg. En gång vartannat år möjligen men då jädrar blir jag arg 🙂

    Det är hur som helst lugnt. Det är som sagt lätt att missförstå varandra. Händer det så reder man ut det så man tar bort löjliga missförstånd

  26. Adri

    Micke: Whatever floats your boat 🙂 Jag var så innan, men jag upptäckte typ… 2021 att jag blev en mycket bättre människa av att faktiskt låta mig bli arg. Innan gick jag runt med uppbyggd ilska inom mig, vilket kunde förstöra för mig i många dagar/veckor, kanske t.o.m månader. Men sen började jag säga ifrån, dvs faktiskt låta mig reagera. Och jäklar vad det gjort gott 🙂 Nu avreagerar man sig, och så är det över på liksom en halvtimme istället 🙂

    Sen är detta som bekant Pinglans plattform och jag kommer aldrig skälla ut någon här för något så trivialt som ett underhållningsprogram, utan de gånger jag faktiskt har sagt ifrån så har det ju varit för mer allvarliga saker som att jag tycker någon brustit i sin människosyn (inte sällan kvinnosynen) eller bara slängt ur sig grundlösa anklagelser 🙂

    Och det tycker jag ju inte du gör. Du verkar vara en reko guy 🙂

    Så det är bra att vi kan reda ut det! 🙂

  27. Micke

    @Adri, för mig är det mycket enkelt. Individer med en taskig kvinnosyn som vill framstå som riktiga män är de lägst stående individer som existerar i den här världen. De borde inte ens rätt att kalla sig män och skita ned kvinnor och allt det fantastiska med dem. Detta är det värsta de gör men tyvärr skitar de även ned merparten av det manliga släktet som vet vad kvinnor är och hur de ska behandlas. Är helt med dig där Adri. Det är inte mycket jag hatar men dessa kadaver är troligen mitt största hatobjekt. De har ingen som helst rätt att skita ned kvinnor i den här världen och inte heller att på så sätt också skita ned män i den här världen.

    Angående ilska. Som sagt Adri ilska är aldrig bra att ge utlopp för. Sitt ner och prata igenom är bäst vid nästa alla tillfällen så länge båda parter har det som mål. Vill man bara bråka spelar ju inget nån roll överhuvudtaget

    Back to music….Har gett Norge ytterligare chanser nu men jag hittar inget där. Jag lyssnar ju bara på 14 då jag slängt bort sju som var undermåliga. Hade ju ett bidrag till som jag nästan räknade in där men ville ge en chans till. Den tog den så nu är det 14 jag lyssnar vidare på.

  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se