Sverige Schlagerpinglan: I lördags kväll, den 20:e februari, avgjordes den tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2021 i Stockholm, i ett publiktomt Annexet. Resultatet ser ni här nedan, liksom mina betyg och åsikter om respektive bidrag samt länkar till de bidrag man redan nu kan lyssna och titta på.

Programledare för denna tredje deltävling var Christer Björkman och Jason Diakité.

Melodifestivalen 2021 – Deltävling 3-finalisterna:
Charlotte Perrelli Tusse
Charlotte Perrelli & Tusse (Foto: Jan Danielsson, SVT)

Till Final:
“Still Young” – Charlotte Perrelli
“Voices” – Tusse

Till Andra Chansen med länkar till uppträdandena:
Baila Baila“, Alvaro Estrella
Beat of Broken Hearts“, Klara Hammarström

Utslagna med länkar till uppträdandena:
5. “Om allting skiter sig“, Emil Assergård
6. “Contagious“, Mustasch
7. “Den du är“, Elisa

Extramaterial:
Öppningsnummer: ”Flickan & kråkan”, Jason Diakité
Mellanakt: “Viva & Alla vill till himmelen“, Jason Diakité & Mapei
Mellanakt: “Not too young & Damn good woman“, Sabina Ddumba
Vinnarintervjuer: youtube.com
Presskonferens: media.melodifestivalen.se

Melodifestivalen 2021 – Deltävling 3 – Startfältet:

Schlagerpinglans betyg
1. “Still Young”, Charlotte Perrelli (Till Final)
(Erik Bernholm, Thomas G:son, Charlie Gustavsson,
Bobby Ljunggren
)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Nu när Charlotte Perrelli gjorde ytterligare ett försök i Melodifestivalen så hade jag förhoppningar om att det skulle bli med en riktigt medryckande schlagerpop-låt, men redan vid tjuvlyssningen i torsdags så stod det tyvärr klart att så inte var fallet. Trots det så blir jag fortfarande lite besviken när jag hör låten och önskar att det var lite mer energi i den. Men, men… med hjälp av sin rutin, talang och bländande vacker scenshow så lyckas Charlotte att bjuda på en helhet som står ut som en självklar finalist. Imponerande.
Betyg: 3+/5
2. “Om allting skiter sig”, Emil Assergård (5:a)
(Emil Assergård, Jimmy Jansson, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt,
Anderz Wrethov, Johanna Wrethov
)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Njae… trots att jag tycker riktigt bra om verserna och ser Emil som en frisk fläkt så är bidraget bortom räddning för mig tack vare refrängen, som jag upplever som ett extremt antiklimax. Man kan, som sagt, inte gilla allt.
Betyg: 3-/5
3. “Beat of Broken Hearts”, Klara Hammarström
(Till Andra Chansen)
(Niklas Carson Mattsson, Fredrik Kempe, David Kreuger,
Andreas Wijk
)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Redan efter den första tjuvlyssningen så ansåg jag att “Beat of Broken Hearts” var den bästa låten i startfältet och inget jag hörde under showens gång fick mig att ändra åsikt. Tvärtom så tyckte jag att den stärkte sitt grepp om mig tack vare den snygga scenshowen. Less is more men ibland blir det roligare om man går all in, vilket Klara visade med all tydlighet. Om det vore upp till mig så hade detta bidrag gått direkt till final men en andra chans är ju bättre än inget.
Betyg: 4/5
4. “Contagious”, Mustasch (6:a)
(Ralf Gyllenhammar, David Johannesson)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Det var ju inte bara Sverige som sände ESC-deltävlingar där det bjöds på rockiga bidrag på lördagskvällen och om jag ska jämföra “Contagious” med t.ex. finska “Dark Side” eller norska “Faith Bloody Faith” så måste jag erkänna att det svenska bidraget känns lite anonymt. Kompetent, traditionell rock, javisst, men utan det där lilla extra som får mig att heja till. Likväl så ser jag det som en självklar Andra Chansen-deltagare och tycker att det är lite synd att de röstande inte höll med.
Betyg: 3/5
5. “Den du är”, Elisa (7:a)
(Ingela ”Pling” Forsman, Elisa Lindström, Bobby Ljunggren)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Rent teoretiskt så är jag övertygad om att man skulle kunna skapa magi om man mixar Sonja Aldéns underbara “För att du finns” med lite Disney-prinsess-feeling och kryddar det med lite moderna influenser i både text och utförande. “Den du är” missade tyvärr det sistnämnda och fungerar därför inte riktigt för mig men jag ser gärna att någon plockar upp bollen och skjuter den i mål i en framtida ESC-uttagning.
Betyg: 3-/5
6. “Baila Baila”, Alvaro Estrella (Till Andra Chansen)
(Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Det sägs ju att två fel inte gör ett rätt, men frågan är om inte detta är ett sådant fall. Innan deltävlingen hade jag två stora problem med “Baila Baila”: texten och de skrikiga färgerna på scenen. Jag var m.a.o. beredd på en något plågsam upplevelse men upptäckte, till min förvåning, att när allt presenterades samtidigt så kändes texten helt rätt i sammanhanget och även om färgerna inte var direkt avkopplande för ögonen så gav de numret en pigg personlighet. Helheten fungerade m.a.o. på mig och då jag uppfattade det som att Alvaro och hans glada latino-pop-låt var kvällens största positiva överraskning så är jag glad att även de röstande ville ge bidraget en Andra Chans.
Betyg: 3+/5
7. “Voices”, Tusse (Till Final)
(Joy Deb, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov)
SverigeSverigeSverigeSverigeSverige
Schlagerpinglan: Då jag inte följer Idol så ger detta mig flashbacks till 2010 då jag inte förstod vad alla såg i Anna Bergendahls låt (som senare vann Melodifestivalen men ratades av ESC-publiken). Återigen ser jag en Idol-artist som hyllas men där jag själv inte ser “det” som alla andra verkar se. För mig är “Voices” en trevlig en-i-mängden-låt som eventuellt kan växa till sig, men inte mycket mer. Jag misstänker att Tusse imponerat med sin personlighet och röstresurser när det gäller andra låtar och att det eventuellt färgar av sig när nu “Voices” ska bedömas medan jag (precis som 2010) endast ser de tre aktuella minuterna. Eller så är det bara så enkelt som en smaksak.
Betyg: 3/5

Schlagerpinglan: Även om mitt sammanlagda betyg till Melodifestivalen ligger på plus så här långt så har det svängt rejält när det gäller bidrag, programledare och resultat, vilket får ses som positivt då man inte vill att det ska bli alltför förutsägbart. 😀

Efter förra veckans (enligt min personliga smak) starka programledarinsats och lite svagare startfält så var det nu dags för det omvända. Showen som helhet imponerade inte lika mycket på mig men i gengäld så hittade jag bidrag att heja på, vilket aldrig är fel. 😀

Hade jag fått bestämma så hade Klara Hammarström och Charlotte Perrelli fått finalbiljetterna medan Alvaro Estrella och Mustasch fått ta vägen via Andra Chansen. Som synes så fick jag vidare tre av fyra och ser därmed denna tredje deltävling som ganska lyckad. 😀

Se även: “MF-Veckoschema” – “Melodifestivalen 2021” – “ESC-Veckoschema” – “ESC 2021

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


29 kommentarer till “Resultat Melodifestivalen 2021: Deltävling 3”

  1. Pato

    1. Charlotte. 3/5 Bättre än Jessica, låten är inget speciellt. Men Charlotte är en riktig stjärna och hon hade kunnat vara en ännu bredare stjärna i något annat land där hon hade inte alltid behövt förhålla sig till alla jantesvennar och ramar.

    2. Emil 0/5. Riktig jävla skräp.

    3. Klara 1/5. Låter som en låt man redan har lyssnat på. 0% personlighet här.

    4. Mustasch 4/5. Normal köttig rock. Framför allt mycket bättre och mer äkta än den pinsamma rocklåten som vann i Finland. Jag tror dom åkte ut endast för all drama. Den här hade säkert gått vidare om allt runt omkring hade varit lugnare.

    5. Elisa 3/5. Hon gjorde vad hon skulle och sjöng klassisk musikalballad. Hon sjunger jättebra och det var lite orättvist att den åkte ut. Jag tänkte om Sonja kom 5:a så skulle Elisa komma mycket högre men det bevisar på att konkurrensen är hårdare i år än skitåret ifjol.

    6. Alvaro 0/5. Det här var ta mig fan det mest skamlösa bidraget jag har sett. ”Baila Baila”, ”Viva La Forever” ”U and me Togheter”. Och det sjukaste var att den också gick vidare. Hör en spansk talande den här låten, han kommer bara skratta.

    7. Tusse 5/5. Det här är det bästa vi har sett under ESC säsongen än så länge. Jag tror Eric Saade sket ner sig igår när han såg detta. Jag tror att det är endast Ryssland eller Italien som kan skicka något som kan utmana det här i ESC. Han är på Loreen-nivå. Låten är framtiden. Dotter har absolut ingen chans mot detta. Jag tror till och med Charlotte kommer hamna högre än Dotter i finalen. Folk som säger att det här låter som en låt som är konstruerad för ESC snackar skit. Det här är den enda låten i år som låter som en låt som hade kunnat vara gjord för en stor artist i USA eller utanför tävlingen. Linnéa Deb får verkligen visa vilken bra producent hon är här. Kvalitén gick verkligen igenom live. Det här vinner i finalen och Eric+Mamas behöver komma med något fantastiskt nästa vecka för att finalen ens ska bli lite spännande. Fy fan.

    7:e ESC-seger väntar för Sverige…

  2. Adri

    Min topp 21 – Melodifestivalen såhär långt:

    1. Dotter
    (Världsklass. Jag älskar Sverige som land, men väljer vi bort det här så kommer jag inte kunna förlåta det.)

    2. Paul Rey
    3. Kadiatou
    4. Alvaro Estrella
    5. Julia Alfrida
    6. Tusse
    7. Patrik Jean
    8. Danny
    9. Mustasch
    10. Klara Hammarström
    11. Anton Ewald
    12. Wahl ft. Sami
    13. Charlotte Perrelli
    (Vad har hänt? Varför sjunger hon så illa numera?)
    14. Frida Green
    15. Jessica Andersson
    16. Emil Assergård
    17. Nathalie Brydolf
    18. Lillasyster
    19. Arvingarna
    20. Eva Rydberg & Ewa Roos

    21. Elisa

  3. Pato

    @adri. Ta det lugnt med orden 😉 Dotter vinner inte tyvärr, ingen chans.

  4. Adri

    Lite mer kommentarer just om dessa sju då:

    Charlotte: Som sagt, jag tänkte hela tiden på hur illa hon börjat sjunga. Eller har hon alltid gjort det? Jag har iaf levt i illusionen att hon brukar låta bra?

    Emil: Ännu en gång gillar jag inte rösten, tyvärr.

    Klara: Bra röst. Låten är inte dålig, men övergångarna till refrängen är ett riktigt så kallat ”clusterfuck”. Det låter fruktansvärt klumpigt. Om övergångarna hade funkat så hade det kanske t.o.m varit min vinnare denna vecka. Men lyssna när andra versen ska gå in i refräng, samt när höjningen kommer. Övergången är verkligen smärtsam.

    Mustasch: Bra låt, men den kändes så jäkla lång. Man tröttnade.

    Elisa: Finns tyvärr inget gott jag har här.

    Alvaro: Alvaro är spansktalande redan. Jag förstår inte varför han bara får leverera spanska plattityder som inte betyder nåt. Menmen… jag älskar låten.

    Tusse: Tusse är grym! Framträdandet är grymt! Låten… är inte det tyvärr. Vet att denna rusat upp i oddsen, men jag hoppas det är lite ”i affekt” av nyhetsvärdet i lördags. För någon vinnare är det då inte. Som tur är tror jag åtminstone juryn kommer kunna bromsa det. Hoppas och tror.

    —————

    Ja, vad ska vi säga? Dotter är ensam på toppen.

    Ska se om nån riktig motståndare finns i deltävling 4 för annars tror jag ALDRIG Melodifestivalen varit såhär ensidig för min del. Dotter är verkligen för bra för det här egentligen. Hon är liksom Broadway, medan de andra är en lokal skolavslutning från femman.

  5. Adri

    Pato: Än lever hoppet! Du hängde iofs inte här förra våren vad jag minns, men jag tror nog inte du räknade med vare sig Robin Bengtsson 2017 eller The Mamas 2020. Skrällar är inte helt ovanliga.

    Som sagt har Dotter också ett stöd utomlands numera, har visat sig, vilket gör att människor därifrån kan skaffa appen och rösta loss. Samt hon har redan introducerat sig för internationella jurygrupper.

    Jag vet inte om hon vinner. Jag tror inte på det själv. Tror aldrig på mina favoriter. Men, jag ser det verkligen inte som osannolikt.

  6. Pato

    @adri. Jag är helt ny här på bloggen, hade varit skönt med lite mer information om bloggen. Det enda jag vet är att det är mello/esc blogg 🙂

    Grejen är att det är sällan Sverige väljer det mer vågade alternativet. The Mamas var ganska vågat val egentligen. Tusse är ett perfekt val men inte så vågat. Det är ju spikat att han kommer sämst femma i ESC. Jag hade inte ens trott att Dotter vinner även om jag var ett fan av hennes låt.

  7. Adri

    Pato: Tro inte jag tycker illa om Tusse nu dock. Det är faktiskt raka motsatsen. Jag tycker Tusse är grym. Men ska han vinna MF någon dag så tycker jag han ska göra det med en bättre låt. Denna låten är under honom.

    ”Voices” låter som en sån ”minsta gemensamma nämnare”-låt som idolvinnaren får utan att ha bett om den. Även om Tusse i det här fallet har bett om den.

    Ska jag tippa, så tror jag du får rätt. Tusse vinner. Men jag ser det inte direkt som en ”one way”-contest. Det har blivit svårare att tippa med internationella juryn och den nya åldersfördelningen.

    Vi får se. Men, och ta inte illa upp nu, jag hoppas verkligen du får fel 😉 Detta borde bli Dotters år! 🙂

  8. Pato

    Adri Ja, håller med. Det är Loreen nivå på honom. Sämst trea i ESC.

  9. Brutus

    Bara jag som tycker “Baila Baila” låter exakt som Enrique Iglesias “Bailamos”?

  10. Pato

    Baila Baila är ta mig fan den sämsta låt jag har hört i hela mitt liv. Jag kan inte hitta någon värre.

  11. Johanna

    Tusse är så bra! Om inte den här vinner Mello så vet jag inte vad….ESC däremot, där tar det stopp! Men en bra placering även där borde gå!

    Ingen annan har den scennärvaron, låten och showen i kombo som han! Jag gillar Dotter också men hon framstår som lite kall i jämförelse faktiskt….

  12. Adri

    Gud. Ju mer jag läser om Tusse, desto mer uppgiven blir jag.

    Nej, jag vet att man inte ska ge upp. Jag tror fortfarande Dotter kan få en ordentlig slam hos juryn (och hoppas). Och nu när marginalerna är så små i poängen, eftersom det inte är rena procentsatser som delas ut längre, så kan det räcka gott och väl.

    Men jag börjar bli så jääääääkla trött på att se mina favoriter få platserna 2-4 i finalen. Då är det faktiskt skönare ifall de åker rätt ut.

    2013 sög allt. Men 2014-2020 har alla mina favoriter fått platser inom topp 5, men aldrig vunnit. Det är ju tamigtusan utmattande.

    Hoppas typ Tusse svajar ordentligt på jury-repet. Har förstått av bevakningen att han verkligen inte alltid presterat röstmässigt då.

    Aja. Mycket kan hända på tre veckor.

  13. Pato

    Jag fattar inte hur man kan ha så mycket emot Tusse och hans låt. Allt är ju perfekt där. En av dom mest utvecklade artister och låtar i tävlingens moderna historia. Låten är på Euphoria nivå.

    Jag tror inte ens Dotter kommer topp 3 och kanske inte ens topp 5 i finalen. Tror till och med Perrelli har chans att komma högre än henne.

  14. Adri

    Pato: Det handlar inte om att vara anti-Tusse, det handlar om att vara pro-Dotter.

    Om Dotter inte kommer topp 3 (eller 5), så undrar jag mest – vem gör det?

    Arvingarna? Nä. Danny? Kanske, men nedre halvan av topp 5 isf.

    Anton? Absolut inte. Perrelli? Nja, hon hamnar väl 8 av 12 eller nåt. Och ingen från Andra Chansen kommer göra väsen av sig i Finalen tror jag.

    Sen som sagt, hur bra Tusse och hans framträdande är – så duger verkligen inte låten att visa i Europa.

  15. Pato

    Topp 5 hade kunnat se ut så här

    1. Tusse
    2. Mamas
    3. Eric
    4. Danny
    5. Paul Rey
    6. Dotter
    7. Perrelli
    osv.

    eller OM Tusse inte vinner

    1. Eric
    2. Tusse
    3. Mamas
    4. Dotter
    5. Danny
    osv

    Jag tror inte Dotter tränger sig in i topp 3. Då måste Eric och Mamas ha riktigt svaga låtar. Dotter har en kraftigt överskattad låt som kommer säkert behöva ha mycket tur för att ens komma topp 10 i ESC. Dotters låt är ju det stereotypiska man förknippar med Sverige. Mekaniskt, industriellt, statiskt. Vanlig radiopop. Hade en kille sjungit Dotters låt så hade alla skrikit generiskt. Dotter är kanon på scenen, det kan jag säga. Hon gick till final i semi 2 endast för att hon var proffset i den deltävlingen men jag tror folket kommer släppa henne litegrann i finalen.

    Tusses melodi är ju mycket mer välgjord. Han har den här naturliga soul rösten som är gjord för att sjunga den här sorterns låtar. Tusses låt har inga fel. Du kan gilla det och du kan ogilla det men man kan inte anmärka på något. Idag skulle jag bli förvånad om Dotter är bättre än fyra i finalen. Men som sagt det beror på Mamas o Eric.

  16. Helena

    @Adri, jag är med i ditt team: Team Dotterdam 🙂

    Av Dotters och Tusses låtar tycker jag att “Little Tot” är den som har mest “edge”.

    Tusse är en jättebra artist, men jag blev lite besviken på låten när jag hörde den. Den sticker inte ut på det sätt som Dotters gör. Jag tycker också att Tusse såg mer naturlig och avslappnad ut i Idol än här. Men med det sagt så tycker jag att Tusse kan vara en värdig vinnare, även om jag tror att Dotter skulle kunna nå bättre resultat i Eurovision.

  17. Pato

    Det här med #Dotterdam är nog det fånigaste jag har hört haha. Jag har sett folk som älskar Dotter och hennes låt och har trott att hon ska vinna började ändra sig helt tills Tusse kom.

    Jag tror fansen gillar inte Tusses låt för den låter mest som en låt som platsar på dagens listor och som musik utanför tävlingen medans Dotters låt låter som en låt man har gjort bara för att göra fansen glada och nöjda.

  18. Adri

    Pato: Hmm, nja vi är inte överens här. För jag ser det verkligen som tvärtom. Att Tusse skulle vara ett så himla förväntat, svenskt val. Popkille med en låt utan edge. Det har vi inte sett för? 😉 Förutom då 2015-2019.

    Dotter är både en kvinna – vilket är kul om vi skickar (en av Sveriges mest intressanta röster) – och har en låt som sticker ut i hur den växer under minutrarna! 🙂 Futuristisk och cool, inte lika sval som Tusse.

    Men ja vi får se. Har däremot svårt att se Paul Rey (tyvärr, för jag gillar honom) hamna så högt. Blir typ förvånad om han ens når final.

    Sen får vi se vad Mamas och Saade har. Jag tror Mamas förlorat sitt stöd lite, för vi minns ju när de vann förra året – och typ INGEN glädjes åt dem? Då tänker jag att folk kommer tänka ”Nej de ska inte vinna i år”. Och Saade hade problem sist med juryn och kan tänka mig – nu iaf – att han får det nu också. För han sjunger ju inte så värst bra.

    Helena: Ah kul man inte är ensam iaf! Jag kommer rösta tills tummen blöder iaf! 🙂

  19. Adri

    Pato: Jag tror det finns lika många anledningar till att inte gilla Tusse’s låt, som det finns individer som just inte gör det.

    Mitt problem är tillexempel att den helt enkelt inte låter som en ”riktig” låt. Som sagt, låter den som de låtarna idolvinnaren får gratis i slutet av säsongen. Och de låtarna är 100% ”meh”.

    Folk som säger ”det här är som taget ur ett album från The Weeknd” – har förmodligen aldrig ens hört The Weeknd, för han skulle aldrig aldrig komma vidare nära ”Voices”.

    Dotter låter som Dotter gör. Tror inte hon tänkt så mycket på fansen, då hade hon väl gjort en Bulletproof 2.0, utan jag tror hon mest tänkte på sig själv när hon och hennes man komponerade ihop låten.

    Hon har isf bara tänkt på sina egna fans, snarare än ESC-fans för det är ju inte direkt en typisk ESC-låt.

  20. Pato

    Jag tyckte Mamas var bäst av allting förra året men om dom ska vinna i år igen måste dom ha en låt som innehåller mycket mer. Sverige får gärna skicka Dotter, men vinstchanserna i ESC skulle vara helt borta och Sveriges sämsta placering sedan 2013 skulle man behöva vara beredd på. Dotter skulle även inte tillföra så mycket för att om vi kollar på Sveriges position, Semi 1. Där finns mängder med balla unga kvinnor som gör pop musik. Azerbajdzjan, Cypern, Belgien, Australien, Rumänien, Ukraina, Israel, Malta, Kroatien, Irland och så kommer Sverige också in där. + andra storfavoriter som Ryssland och Litauen. Nää Skicka Dotter skulle göra så semi 1 blir mycket mer enformig dessutom.

  21. Ukrainare

    Om inte Mamas och Saade kommer med något helt fantastiskt så är jag nog med i Dotterdam-teamet i finalen. Jag tycker dessutom att “Little Tot” skulle vara ett mer logiskt val rent ESC-mässigt då Dotter har väldigt stort stöd internationellt. Jag har själv många vänner i Östeuropa som lyckats ladda hem appen och kommer att rösta som galna på henne den 13:e mars 😀

  22. Pato

    Jag tror det räcker för Mamas o Saade att skicka något som är okej för att slå Dotter men däremot för att slå Tusse krävs det en hit eller något där man verkligen märker av kvalitén. Det enda jag har hört om semi 4 det är att Tess och Sannex ska ha låtar som folk kommer gilla.

    Sen är AC skräcken… Det är typ bara dåliga låtar där. Fy fan. Hoppas det inte slinker in låtar som kommer förstöra den utmärkta finalen vi har än så länge.

    Sen tillbaka till Dotter igen. Tyvärr har Dotter ändrats ganska mycket som artist från en smal indie sångerska till att göra vanlig radio-pop som egentligen vem som helst hade kunnat göra. Hennes musik innan hon klev in i den här cirkusen var mycket mer organisk än Bulletproof & Little Tot.

  23. Adri

    Pato: Jag är ett långtida fan av Dotter. Sen 2015 typ. Så jag känner igen förändringen, men håller inte med.

    För det speciella har aldrig varit hennes låtar. Hon gör pop. Dive/My Flower/Evolution är inte unika i sitt musicerande. Hennes ID har alltid varit hennes röst.

    Sen är väl inte direkt ”Voices” nåt som är reserverat för Tusse heller, känner jag.

    Låtarna ska fortfarande avslöjas, men jag kommer då rakt inte gilla Sannex. Det finns inget värre än dansband. Dansband är vad som kommer välkomna mig om – stort om – jag hamnar i helvetet.

    Som sagt, jag både tror och hoppas du får fel om Dotter. Vinner hon inte? Då kan Sverige brinna upp for all I care. Men kommer hon inte topp 3? Då är det ju rakt över disk fusk. För det är liksom troligare att jorden skulle gå under än att Dotter skulle missa topp 3.

  24. Johanna

    Jag gillar både Tusse och Dotter men Tusse har definitivt den bättre scenshowen och som jag skrev innan så känbs han mycket mera varm och närvarande än Dotter. Men ja, Eric Saade och Mamas kan mycket väl också vinna eller iaf komma topp 3. Det blir spännande!

  25. Adri

    Johanna: Ja, lite för spännande faktiskt. Spännande är bara kul när man antingen inte bryr sig så mycket om någon, eller å andra sidan har många alternativ. När det bara finns en man bryr sig om – och den kanske inte vinner. Då får man magkatarr. Och det är absolut tre veckor kvar. Nice…

    Det enda fältet där Tusse slår Dotter för mig är sångrösten. Men knappt ens där, för även om Tusse kanske träffar toner mer 100-procentigt än Dotter gör (överlag, tydligen falskade han en del på repen har jag förstått) så är Dotter’s röst intressantare. Jag skulle aldrig, med all betänketid i världen, känna igen Tusse’s röst utan att någon berättade vem det var, medan Dotter har en ton med helt klart eget ID.

    Allt annat – musik, text, show, budskap, artisteri osv osv – är Team Dotter för mig.

  26. Pato

    Vad är det som är så spännande ? Tusse vinner. Eric o Mamas väntar vi på nu bara.

  27. Adri

    Pato: Hoppas du har fel. ”Voices” är ovärdigt. Skulle vi skicka den typen av låt hade jag föredragit Liamoo 2018.

  28. Pato

    ja, Liamoo 2018 var en bra rap låt. Men Voices är bättre

  29. Pato

    har redan bettat
    //Pato

  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se