ESC2020 Nedräkningen till det är dags för finalen av Eurovision Song Contest 2021 den 22:a maj fortsätter. Den officiella Eurovision-sidan uppmärksammar denna speciella dag, då det är 39 dagar kvar till finalen och det är just 39 länder som deltar i årets tävling, genom nedanstående video:

39 dagar kvar till finalen av Eurovision Song Contest 2021


39 Days until the Grand Final of the Eurovision Song Contest 2021
(1:07 – Apr 13, 2021 – eurovision.tv)

Schlagerpinglan: Som sagt, det går inte så fort men steg för steg så närmar vi oss de tre live-showerna i maj. 😀

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


31 kommentarer till “39 dagar kvar till finalen av Eurovision Song Contest 2021”

  1. Micke

    Då tar jag jag de 39 dagarna till de 39 länder som tävlar från botten till toppen följt av deras bästa bidrag.

    ESC 2021:

    39 i min ranking

    ———————————

    KROATIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Neka mi ne svane”, Danijela – 1998
    (Ett av de vackraste bidragen i ESC-Historien. Så mäktig från start till mål)

  2. Micke

    ESC 2021:

    TJECKIEN

    38 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    ———————————

    TJECKIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “True Colors“, Barbora Mochowa – 2009
    (Känns lite som repris på det jag sa om Kroatien men detta är ett av de vackraste bidragen i ESC-historien det med. Hur detta bidraget kunde förlora i Tjeckiens uttagning mot dyngan som vann det året är ännu ett av livets största mysterier)

    Glömde ge betyg på Kroatiens bidrag i år men det är en FET NOLLA

    —————————————————————————
    ESC 2021:

    SERBIEN

    37 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    ———————————

    SERBIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Molitva”, Marija Šerifović – 2007
    (Det beror lite på hur man räknar iofs. Räknar man 2004 som ett serbiskt bidrag då slår det bidraget nästan allt i ESC-historien, ett av tidernas tre bästa. Oavsett vilket så är detta helt fantastiska låtar. Jädrar så jag saknar detta i ESC, i synnerhet ett år som detta med allt la la laandet. Serbien är tveklöst det land, tillsammans med Sverige som har dippat allra mest under 10-talet)

  3. Micke

    ESC 2021:

    MOLDAVIEN

    36 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    ———————————

    MOLDAVIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Boonika bate doba”, Zdob și Zdub – 2005
    (En uppfriskande nykomling dök upp detta år. Kul bidrag. Synd bara att de inte har lyckats följa upp det kommande år. Förutom några få bidrag då)

  4. Micke

    ESC 2021:

    POLEN

    35 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    (Måste erkänna att detta är det betyg av alla de 39 jag ska ge som jag är mest osäker på. Har bara lyssnat en och en halv gång. Kommer att ge den en mer rättvis bedömning längre fram. Första intrycket var dock inte positivt men sånt har ju förändrats sig förr i ESC så vem vet)

    ———————————

    POLENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Flashlight”, Kasia Moś– 2017

    (Det årets bästa låt i hela tävlingen förnedras med en undanskuffad plats 22. Bästa låt, bästa sångerska. Vad behövs mer? Jädrar vad den växte det året. Precis motsatt väg mot året därpå 2018. Har någon låt tappat så någonsin något år)

  5. Micke

    Tar bort Polen från min plats 35. Med fler lyssningar har den växt lite.

    ——————————

    ESC 2021:

    ISLAND

    35 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    (Jag hoppas verkligen att Island nästa år kan ta sig tillbaka till det jordnära och lämna 2019-2021 bakom sig)

    ———————————

    ISLANDS BÄSTA BIDRAG

    1. “Valentine Lost”, Eiríkur Hauksson– 2007

    (Ett fantastiskt år för Norden med topplåtar från Island, Finland och Sverige. Jag brukar ofta använda ordet härdsmälta när jag inte fattar hur folk har tänkt. I detta fallet med Island utanför final 2007 skulle jag dock vilja använda annat ord för här räcker härdsmälta inte ens till. Ännu ett bidrag från lågt till högt som jag gillar. Att det dessutom har rocktouch gör ju inte det hela sämre. Hoppas du har hämtat dig från chocken att du inte gick till final Eiríkur. Jag har fortfarande inte gjort det)

    ————————————————————————————————————-

    ESC 2021:

    SVERIGE

    34 i min ranking med betyg (1/10) MYCKET DÅLIG

    (Avstår att säga något med respekt till de som gillar vår låt. Det positiva jag kan säga är att vi iaf inte är sämst av alla som 2011, 2013 2017 och 2018))

    ———————————

    SVERIGES BÄSTA BIDRAG

    1. “Den vilda”, One more time – 1996

    (Gränsfall mellan denna och vårt bidrag från 2007. Känner dock att den här är jämnare i de olika sinnesstämningar man kan hamna i. Tyvärr nådde den inte riktigt samma klass i framträdandet i ESC som i MF men klart bra i båda fallen. Mer sånt här till Sverige tack)

  6. Micke

    ESC 2021:

    NORDMAKEDONIEN

    33 i min ranking med betyg (2/10) MER ÄN DÅLIG

    ———————————

    NORDMAKEDONIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Crno i belo”, Kaliopi – 2012

    (Behövdes detta överhuvudtaget sägas? Finns det någon låt som ens är i närheten. Eller än mer..Finns det någon sångerska eller sångare som ens är i närheten? Att inte den här kom högre än på plats 13 ser jag som ett stort misslyckande för hela den mänskliga arten)

  7. Micke

    ESC 2021:

    CYPERN

    32 i min ranking med betyg (2/10) MER ÄN DÅLIG

    (Allvarligt talat. Visst luktar det Cypern? Sicket skämt. 90% av att jag gillar ESC handlar om att det ska kännas nationellt och vara originellt. Om inte finns det mycket bättre musik för min del. Usch Cypern. Jaja det är ju ändå bättre än skämskuddarna 2002 och 2003 eller lallandets okrönta drottning 2012)

    ———————————

    CYPERNS BÄSTA BIDRAG

    1. “Mana mou”, Hara & Andreas Konstantinou – 1997

    (Ett av tidernas största glädjepiller i ESC. Absolut inte världens bästa låt men jag blir på jädrigt gott humör när jag är i bubblan och lyssnar på den här. Syskonen Konstantinou har en del att träna upp på scen men dock inte äkthet för det sprudlar de av. Fantastiskt ESC-år där de fyra bästa låtarna alla kom Topp 5)

  8. Micke

    ESC 2021:

    STORBRITANNIEN

    31 i min ranking med betyg (2/10) MER ÄN DÅLIG

    (Jag vet inte vad jag ska säga. Orkar inte. Världens bästa musikland skiter än en i ESC)

    ———————————

    STORBRITANNIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Love shine a light”, Katrina and the waves – 1997

    (Jädrigt kul när en grupp som man gillar ställer upp och vinner. En grupp som har gjort minst 10 bättre låtar men ändå en bra)

  9. Micke

    ESC 2021:

    ISRAEL

    31 i min ranking med betyg (2/10) MER ÄN DÅLIG

    (Troligen det bidraget jag tröttnat mest på av alla. Tyckte ganska bra om det och gav det en sexa först)

    ———————————

    ISRAELS BÄSTA BIDRAG

    1. “Same heart”, Ml Finegold – 2014

    (Ja vad ska man säga? Tyvärr trycker politiken in sitt fula anlete i saker den inte har med att göra. Än idag övertygad om att det var det som fällde detta bidrag)

  10. Adri

    Micke: Utan att bli sur nu, men varför tror du just politiken slog till mot Mei?

    Israel är ett laddat land. Men redan året efter hamnade de i topp 10. De har varit i final varje år sen dess, inklusive en vinst. Och röstningssystemet är ju mer eller mindre detsamma som 2014 🙂

    Jag tycker ju, som redan konstaterat, att ”Same Heart” framfördes på ett fruktansvärt dåligt sätt. Förlorad potential – personifierad.

    ——————————

    Vad gäller ”Set me free” har även jag tröttnat, men jag gillar den åtminstone mer nu i sin nya version än innan när den hade den oerhört styltiga ”oh oh oh”-refrängen som vi nu slipper.

  11. Micke

    @Adri ber om ursäkt här. Helt missat det du skrivit här. Jag har ju mitt eget lilla race på den här länken och väntade mig inget från andra här. Sorry 🙂

    För det första Adri jag blir inte sur som jag sagt så många gånger 🙂 Senast jag var riktigt arg på något var den 26 augusti 2020 men det hör ju inte hit så sätt 🙂 Tänk inte så.

    Det där med studioversion kontra liveframträdande. I ESC är det 85% eller nåt där studioversionen är bättre. Det har jag alltid i skallen och har ett litet dipp förprogrammerat i skallen innan liveframträdandet. Den måttstocken måste man ha. Så även med “Same heart” som definitivt var bättre i studioversion. Dock inte så katastrofal skillnad så att det skulle vara grund för Israels placering. Nope denna snubben som hatar politis inblandning där det inte hör hemma såg tyvärr politiks inblandning i Israels placering detta året

  12. Micke

    Skrev fel på Israel. Ska vara Plats 30

    ——————————————

    ESC 2021:

    SAN MARINO

    29 i min ranking med betyg (2/10) MER ÄN DÅLIG

    (Ännu ett bidrag som lastas på trucken som tyvärr tar ESC allt närmre MF)

    ———————————

    SAN MARINOS BÄSTA BIDRAG

    1. “Crisalide (Vola)””, Valentina Monetta – 2013

    (Minns att jag blev väldigt överraskad två gånger om av detta bidraget. Först över att jag gillade låten. Hade ju hennes bidrag från året innan ringandes i huvudet så jag hade definitivt inte trott på att jag skulle gilla det men det gjorde jag. Vet att en del inte gillar när det blir mer uptempo i slutet eller tvärtom men jag gillar båda.Det andra som överraskade mig var att hon inte gick till finl. Kanske hade många hennes bidrag från året innan kvar ringandes i skallen. Mysigt bidrag)

  13. Micke

    ESC 2021:

    PORTUGAL

    28 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    (Årets stora svek inom ESC. Portugal sjunger på engelska. Bara tanken känns omöjlig för mig. När de till detta svek har ett riktigt bra bidrag i sin uttagning “Saudade“, Karetus & Romeu Bairos och ratar den till förmån för det anglosaxiska då känns det bara sååååååå jädra fel)

    ———————————

    PORTUGALS BÄSTA BIDRAG

    1. “Todas as ruas do amor”, Flor-de-Lis – 2009

    (Hade kunnat välja många här. Portugal ger ju (tills i år) en doft av äkthet vilket kanske gör att man har lite extra lätt att ta till sig dess bidrag. Just detta jag valt blir jag bara allmänt på gott humör av. Ingen hit (tack och lov) utan bara något för välmående. Mysigt är bara förnamnet)

  14. Micke

    ESC 2021:

    NEDERLÄNDERNA

    27 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    (Årets stora besvikelse på mer jordnära grund. Nederländerna har varit oerhört starka under 10-talet och även förra året.)

    ———————————

    NEDERLÄNDERNAS BÄSTA BIDRAG

    1. “Calm after the Storm”, The Common Linnets – 2014

    (Extremt svårt val. Här finns så mycket att välja mellan. Som exempel kan nämnas 1974, 2013 och 2018 (i studioversion, inte på ESC-scenen). Men det finns än mer Men Common Linnets skulle och borde ha vunnit om det inte hade varit “för sakens skull”. Synd)

  15. Micke

    ESC 2021:

    NORGE

    26 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    (Ett extremt bidrag. Väljer att ge omdöme först när Pinglan kör genomgången med Norge. Betyget är definitivt inte ankrat sas)

    ———————————

    NORGES BÄSTA BIDRAG

    1. “A Monster Like Me”, Mørland & Debrah Scarlett – 2015

    (Den här är sååååå mäktig…….I norska uttagningen. Längre fram i maj månad detta år var den fortfarande bra men helt utan den kraft som genomsyrade bidraget i deras egen uttagning. I ESC-termer så dyrkar jag detta bidrag Kraften i avslutningen pumpar in än mer av den energi som alstrats r de två artisternas tolkning från scratch. Jädrar så bra Norge och attan att ni inte hittade samma WOW i ESC)

  16. Adri

    Micke: I see, I see. Ja, jag tror ju inte på det för framträdandet var verkligen inte okej. Sen som sagt, om folk nu röstar emot Israel borde det rimligen fortsatt.

  17. Micke

    ESC 2021:

    POLEN

    25 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    ———————————

    POLENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Flashlight”, Kasia Moś – 2017

    (Tycker uppriktigt synd om de som inte ser det jag ser i detta bidrag och denna artist. Finns som alltid inga fel och rätt i musik men att ni går miste om något fantastiskt om ni inte ser det jag ser och hör. Det är inte ofta inom ESC att det dyker upp bidrag som fyller ens inre. Man får starkare bröstkorg och får lättare att andas då man fylls av extra power och luft. Jädrar Kasia att du åstadkommer detta)

  18. Micke

    ESC 2021:

    SPANIEN

    24 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    ———————————

    SPANIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “ ¿Quién maneja mi barca?, Remedios Amaya – 1983

    (Det här luktar ESC. Det här andas ESC. Det här själen i ESC. Det här är vad som gör ESC intressant. Fullkomligt älskar detta bidraget. Detta är en stor del av ESC för mig)

  19. Micke

    ESC 2021:

    AUSTRALIEN

    23 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    ———————————

    AUSTRALIENS BÄSTA BIDRAG

    1. “Zero Gravity”, Kate Miller-Heidke – 2019

    (Finns det något annat land med ett lika överlägset bästa bidrag? Kommer iaf inte på något. En underbar sångerska med en röst som bär låt och framträdande med den största äran. Att inte den här vann hela ballongen)

  20. Micke

    ESC 2021:

    TYSKLAND

    22 i min ranking med betyg (3/10) DÅLIG

    ———————————

    TYSKLANDS BÄSTA BIDRAG

    1. “Satellite”, Lena – 2010

    (Oj vad den här kändes fräsch när den kom, sågs och vann. En av få rättvisa vinnare i historien. Tyskland har haft många starka bidrag in the past men har tappat väldigt efter Lenas seger)

  21. Micke

    ESC 2021:

    LETTLAND

    21 i min ranking med betyg (4/10) INTE FULLT GODKÄND

    (Väldigt, väldigt svårbedömt bidrag. Går från högt till lågt)

    ———————————

    LETTLANDS BÄSTA BIDRAG

    1. “My star”, Brainstorm – 2000

    (Ett bidrag som har det mesta. Seriöst men tänjer ändå lite på gränserna till att bli mer skämtsamt. Sångaren är underbar och way off på samma gång. Tävlingen var ungefär som MF elva år senare fast tvärtom. I ESC 2000 fanns det två bidrag som var i egen klass och båda kom topp två. I MF 2011 fanns det två överlägset sämst bidrag och båda kom topp 2. Snacka om motsatser. Hur som helst hade jag önskat att vi hade fått mer Brainstorm i ESC. Hade rensat upp lite bland slenttriankänslan)

  22. Adri

    Micke: Det är farligt att du håller hus i ett så här gammalt inlägg, då kanske man missar dina kommentarer. Framför allt om man som jag främst använder mobilen 🙂

    Men några kommentarer om det som tillkommit:

    – Du har Spanien och Polen alldeles för högt, kompis. Båda är botten 5, troligtvis botten 3 för mig (men inte sist för där är tjejerna från Serbien cementerade… ugh).

    – Sen vet du ju sen innan att jag är fruktansvärd, så ska också påpeka en rättelse. Eller jag tror det är en rättelse i alla fall. För topp 2 år 2000 var Danmark och Ryssland. Och inte gillar du väl Rysslands låt “Solo” från 2000? 🙂 Har för mig att du haft skarp kritik mot den. I love it, däremot 🙂 2000 för mig är en riktig favoritomgång 🙂 Älskar ju Lettlands låt också. Tänker på barndomen. Min pappa gillade den 🙂

    – Sen snackade vi nyligen under ett annat inlägg där du frågade var allt det unika var? var det roliga var? osv osv. Men där är väl nästan en del där jag vill säga att det nästan blivit mer av den varan. Jag levde inte under exempelvis vare sig 70-, 80- eller tidiga 90-talen. Men vad man kan säga är att jag undrar hur juryn ofta resonerade. För herregud vad allt med nationell prägel röstades ner hela hela tiden. Så är det fortfarande, i viss skala, att juryn röstar ner allting med en tydlig prägel från hemlandet.

    Din spanska favorit är ett glasklart exempel. Den fick noll poäng. Jag vågar lova – även om det är poänglöst, för vem ska kontrollera det? – att om tittarna fått rösta hade det inte slutat så.

    En av mina spanska favoriter råkade ut för samma sak, om än inte lika grovt som noll poäng. Men även här vill jag lova att tittarna skulle INTE ha den på plats 10 av 18. Topp 10 är bra, men av 18 tävlande så är det fortfarande nedre halvan. Sjukt.

    Får jag förresten undra vad du tycker om den? Spanien innan millennieskiftet skickade så mycket bra, så vet inte om denna är bäst-bäst, men en av de bästa är de absolut. Och jag skulle nog säga att det är topp 5 “hetaste” bidragen i Eurovision också. Sånt gör mig glad, när folk bryter lite mot allt det “family friendly” som Eurovision oftast är 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=QjOfuuH64WU

    Min poäng är iaf att jag gillar att vi lever i en tid där att det traditionella nu ändå kan ha en chans, tack vare tittarna. Det finns fler exempel, men om vi tar Serbien 2018 nu. Det gick absolut inte dunderbra för den… men om det var 100% jury hade den inte ens nått final. För juryn har ju en vana att hålla tillbaks poängen, lite eller mycket, ifall låtens nationella prägel lyser igenom för mycket 🙂

  23. Micke

    @Adri jag ger dig två val nu. Du måste välja ett av dem

    1. Du har ett ESC fullt med bidrag som luktar nationell prägel. Etniska bidrag, udda bidrag varvade av mer seriösa. Här finns en jury och tittare som däremot enbart går efter hits och liknande andefattiga bidrag.

    2.Du har ett ESC fullt av slentrianbidrag där nästan allt låter likadant. Det nationella, etniska och udda existerar knappt. Här finns en jury och röstare som däremot går efter just det som saknas

    Vilket väljer du?

    Sen är det så att de årtionden som saknas för dig till största del också saknas för mig. Det ä väl främst 90-talet som skiljer oss år. Spanien 1983 var helt enkelt före sin tid. Varken jury eller röstare var mogna eller vad man ska kalla det. Ditt spanska bidrag från 1982 är väldigt högt upp för mig på min spanska ranking.

    Tro aldrig att jag inte vill ha seriösa bidrag i ESC Adri. Självklart en stor del ihop med det övriga jag nämnt. Men när “det övriga” nästan helt är uteslutet och det “seriösa” nästan uteslutande handlar om gene jag har väldigt svårt för då blir det ett riktigt dåligt år för mig

    Sen varför jag skriver på den här gamla sidan…Handlar helt om ett sätt för mig själv att försöka hålla uppe intresset Normalt föredrar jag givetvis respons på det jag skriver men här handlar det bara om att skriva av sig 🙂 Självklart kul även här med respons men det är inte det primära här 🙂

  24. Adri

    Micke: Det handlar inte om 2021 🙂 Jag vet vad du tycker, men vi kan prata rent generellt.

    Som sagt, jag tycker Eurovision – överlag! – är i en väldigt bra tidsålder i detta nu. För med detta system tillåts allt ha utrymme. Vi har grav-allvarligt (Ukraina 2016), vi har superskoj (Island 2020), vi har udda (Island 2019) och vi har vanlig popmusik a la 2010-tal (Sverige 2016).

    Och inget är uträknat på förhand 🙂 Inte pga genre, utan enbart baserat på verket i sig 🙂

    Sen tycker jag inte att det seriösa har tagit över 🙂 Bara kolla på vilka som var favoriter 2020: Ryssland, Litauen och Island. Det är ju skojigt all over 🙂

  25. Micke

    @Adri are you kiding me? Säg ett bidrag 2021 som är roligt?

    Sen missförstod du min fråga som oftast. Inte ditt fel Adri Troligen förklarar jag dåligt men största orsaken är att det helt enkelt blir så på nätet.

    Sen svarade du inte på min fråga 🙂

    ESC var svagt första halvan av 00-talet men ryckte upp sig andra halvan till att nå tidernas bästa 2009. När jag tittar tillbaka på å innan mig fram till 00-talet å var 70-talet starkast och 80-talet svagast. Vad gäller 10-tal till nu så har de två senaste varit brant utförsbacke

  26. Adri

    Micke: Men man kan inte bevisa sin tes med ett år tycker jag 🙂

    Sen kanske det inte är ”hahaha-roligt”. Men vi har Tyskland. För mig? Rent störningsmoment, men det är solklart att de satsar på underhållning. Även Danmark, när man ser deras live. Det är medvetet supertöntigt ju.

    Sen tror jag även Island siktat på det. Men däremot missat målet helt. De var roligare förra året.

    Men jag vet inte. Jag tyckte jag hade en poäng, du höll inte med. Men jag ser det som solklart att det är först nu med vårt nuvarande system som allting tillåts samma utgångsläge! 🙂

    Jag kan inte svara på din fråga för båda alternativen låter fruktansvärt. Jag vill inte ha ett ESC som är fyllt av this or that. Jag vill ha this AND that. Allt ska med! 🙂

  27. Micke

    Adri förstå en sak om mig. För mig är tävlingsmoment ganska ointressant i sammanhanget. Det är låtarna och det originella som är det viktiga. Jag tar hellre ett år med 40 bidrag med en dålig vinnare och 32 bra bidrag än ett med en bra vinnare o 32 dåliga bidrag.

    Angående min fråga. Självklart har jag samma tanke som du men grejen nu var att vi var tvungna att välja. Isf är mitt svar självklart o jag tror du kan gissa 🙂

    Jag har ingen tes om att allt kommer att bli dåligt nu i framtiden bara för att 2021 är sämsta året i ESC. Isf hade jag redan hoppat av för gott Adri 🙂 Jag hoppas dock på bättre tider. Sämre kan det ju knappast bli 🙂

  28. Micke

    ESC 2021:

    ESTLAND

    20 i min ranking med betyg (4/10) INTE FULLT GODKÄND

    ———————————

    ESTLANDS BÄSTA BIDRAG

    1. “Rändajad”, Urban Symphony – 2009

    (ja vad ska man säga? Detta fantastiska 2009 då så många länder verkligen presterade och mångfalden var enorm. Tak Estland för detta mäktiga bidrag som jag har på plats 9 av allt i ESC)

  29. Micke

    ESC 2021:

    MALTA

    19 i min ranking med betyg (4/10) INTE FULLT GODKÄND

    ———————————

    MALTAS BÄSTA BIDRAG

    1. “Coming home”, Firelight – 2014

    (I särklass när det gäller Malta som aldrig varit nån favvis för mig. Den här gillar jag dock. Ett litet glädjepiller som definitivt förtjänade bättre placering)

  30. Micke

    ESC 2021:

    GREKLAND

    18 i min ranking med betyg (4/10) INTE FULLT GODKÄND

    (Detta bidraget är på väg upp så jag skulle inte bli förvånad om den lite senare skulle ha klart bättre betyg)

    ———————————

    GREKLANDS BÄSTA BIDRAG

    1. “Alcohol is free”, Koza Mostra & Agathonas Iakovidis – 2013

    (Ett av tidernas största glädjepiller i ESC. Har nästan aldrig hört någon som tyckt illa om den här och om så då har det varit för att personerna i fråga trott att detta är en hyllning till alkoholen. Ingenting kan vara mer felaktigt. Den handlar inte det minsta om det. Men oj sicket glädjepiller)

  31. Micke

    ESC 2021:

    SCHWEIZ

    17 i min ranking med betyg (4/10) INTE FULLT GODKÄND

    ———————————

    SCHWEIZ BÄSTA BIDRAG

    1. “The Highest Heights”, Lovebugs – 2009

    (Skrev nyligen om detta)

  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se