ESC2016 Schlagerpinglan: I och med att Italien presenterade sitt bidrag i kväll så kan man nu lyssna på de 43 låtarna som tävlar i Eurovision Song Contest 2016 och ni hittar dem alla här medan jag sammanställt personliga topplistor av bidragen som tävlar i de båda semifinalerna här: Semifinal 1 och Semifinal 2.

Förutom de 37 bidrag som tävlar i semifinalerna så finns det ju 6 stycken som gått direkt till finalen (värdlandet Sverige och The Big Five) och nu har det blivit tid att även göra en liknande lista på dessa bidrag.

Här nedan ser ni länkar till de officiella videorna till de bidrag som vi redan nu vet kommer att tävla i finalen den 14:e maj, i den mån de presenterats på eurovision.tv och i den ordning jag personligen rangordnar dem just för tillfället:

(Klicka på flaggorna nedan för fler versioner av bidragen, låttexter samt information om hur länderna valde ut sina bidrag.)


Official Recap: Big 5 and Sweden (2016 Eurovision Song Contest)” (av eurovision.tv – 2:17)
Snabbgenomgång av de 6 bidrag som är förkvalificerade till finalen av ESC 2016

Schlagerpinglans topplista av de förkvalificerade final-bidragen i ESC 2016 (2016-03-22):
Frankrike 1. Frankrike – “J’ai cherché“, Amir
Italien 2. Italien – “No Degree of Separation“, Francesca Michielin
Spanien 3. Spanien – “Say Yay!“, Barei
Sverige 4. Sverige – “If I Were Sorry“, Frans
Storbritannien 5. Storbritannien – “You’re Not Alone“, Joe & Jake
Tyskland 6. Tyskland – “Ghost“, Jamie-Lee Kriewitz

Schlagerpinglan: Med tanke på att de finalklara länderna hade en period för en tid sedan då det inte verkade som att de brydde sig om vad de skickade till tävlingen så blir jag numera glad nästan varje år då de bevisar motsatsen. 🙂

I år tycker jag att Frankrike och Italien är de som lyckats bäst med sina helt olika men likväl väldigt träffande bidrag som båda har en säker plats på min topp-fem, i alla fall för tillfället. 🙂

Både Spanien och Sverige ställer upp med bidrag som jag tycker riktigt bra om, men som inte riktigt får plats i toppen då det lyckligtvis finns en hel del godbitar i årets tävling. 🙂

Även om det är ett ganska stort hopp ner till bidragen från Storbritannien och Tyskland så tillhör de gruppen av bidrag i år som jag visserligen gillar men som egentligen inte gör så mycket för mig. Alla de final-klara länderna får i alla fall godkänt av mina smaklökar i år och förhoppningsvis så kommer fler fram till samma slutsats så att de kan hålla sig borta från de absoluta bottenplatserna i år. 🙂

Se även: Min personliga rangordning av de 18 bidragen i den första semifinalen av ESC 2016, de 19 bidragen i den andra semifinalen av ESC 2016, de 5 nordiska bidragen, de 10 “ex-sovjetiska” bidragen och de 6 “ex-jugoslaviska” bidragen.

Andra bloggar om: ,

Mer från Schlagerpinglan i samma kategori:


35 kommentarer till “Eurovision 2016: Alla finalens förkvalificerade bidrag”

  1. Adri

    1. Spanien (6/43)
    2. Tyskland (9/43)
    3. Sverige (19/43)
    4. Frankrike (26/43)
    5. Storbritannien (27/43)
    6. Italien (30/43)

  2. Micke

    1. Italien (8/10)
    2. Tyskland (8/10)
    3. Sverige (8/10)
    4. Storbritannien (4/10)
    5. Frankrike (3/10)
    6. Spanien (0/10)

  3. Alex

    Frankrike
    Italien
    Tyskland
    Sverige
    Spanien
    Storbritannien

    Sverige och tyskland kanske ska byta plats. Svårt att sätta betyg på Sverige. Nä det blir Tyskland framför Sverige.

  4. Isabell

    1. Frankrike
    2. Italien
    3. Sverige
    4. Spanien
    5. Storbritannien
    6. Tyskland

    Frankrike outstanding!!! Italien som säker 2:a
    Sen ligger Sverige & Spanien och skvalpar på mitten och kan lika väl byta plats med varandra..
    Storbritannien förvånar mig år efter år varför de inte bryr sig mer, när där finns så mycket kvalitet!!?? Tyskland är i år en STOR besvikelse!! 🙁

  5. Marcus

    Frans är överlägsen, och borde ta hem segern i år. Närmast honom följer (av de här bidragen) Italien. Tyskland, Frankrike och UK är helt okej men inte mer, och Spanien är den värsta jagvetintevad som Spanien någonsin skickat! Jag trodde aldrig de kunde slå sitt bottennapp Ensename A Cantar från 77, men de har ansträngt sig extrs mycket i år. Att lyssna på den är som att bli våldtagen av billighet, självgodhet och tillgjordhet. Påminner på alla sätt och vis om Davids Lindgrens alla låtar.

  6. Micke

    Den jag ligger närmst här är Marcus. För mig finns det tre mycket bra bidrag bland dessa sex.

    Det som jag märkt mest skillnad på med Frans som vinnare av MF mot tidigare år är att den har slagit även utanför bubblan. Det är definitivt inte vanligt. Jag har polare som hatar allt vad MF är och när jag säger hatar då menar jag hatar. Det går inte ens att nämna MF för dem normalt men något har förändrats med Frans och personligen tycker jag det är askul.

    Italien är som alltid klass på allt de gör. Så jädra gott att de är tillbaka igen. Jag vet förra året när jag lyssnade på San Remo så fanns det fyra bidrag som lätt toppade topp 10 överhuvudtaget för mig inom ESC 2015. Det intressantaste med det är att det inte är någon tillfällighet för sånt har hänt förr med Italien.

    Det där har dock aldrig hänt med Tyskland förrän i år då de hade fyra bidrag jag rankade jättehögt. Min favvis var från första början Avantasia men det som mest klickade till i mig var när jag hörde Jamie-Lee med Ghost. Det var märkligt men det var precis som det satt nån på min axel och försökte knacka in i skallen att detta var vinnaren i ESC 2006, vilket jag fortfarande tror. Inte min favvis men något inom mig säger så.

    När det gäller Spanien försöker jag hålla mig på jorden men det värsta är att det Marcus säger är det samma som hela min kropp skriker. Jag har inte ord som kan beskriva hur besviken jag är på Spanien i år. Normalt ett av de säkrare länderna men det här är tyvärr det absolut sämsta som någonsin har kommit från detta vackra land. Blunda nu alla här det här är bara en fråga till Marcus. Du Marcus har du någonsin hört något banalare än från 2.30 och till slutet? Det har inte jag i alla fall om jag för en sekund glömmer bort Österrike 2012.

    Storbritannien är som ett eko.

    “Same procedure as last year Great Britain? Same procedure as every year Micke”

    Det land jag väntar mig mest från vid sidan av Irland och på samma gång de två länder som sviktar likadant varje år och visar sitt ointresse för tävlingen. Trodde aldrig jag skulle säga det för jag älskar brittisk musik men tyvärr känner jag att nu får det vara nog. Om ni inte kan ta tävlingen på allvar så snälla dra er ur.

    Jag märker att Frankrike är populär här. Har egentligen inget emot bidraget då jag tycker det är medryckande. Men det där Robin Stjernberg ylandet drar ned låten något enormt. Dessutom har jag svårt för killens röst. Låter dels som han är förkyld samtidigt som det låter som han svalt något. Ska bli intressant att höra detta live. Förhoppningsvis är den defekten borta då.

    Heja Italien, Tyskland och Sverige

  7. hej

    1. Italien
    2. Sverige
    (Men Boris René eller Ace Wilder skulle kunnat segla till min förstaplats)
    3. Spanien
    (Fortfarande ärrad av kören i nationella finalen, det kändes som att de försökte dränka Barei i sina röster och dessa röster var minsann inte bra)
    4-6 Frankrike, Storbrittanien och Tyskland(alla tre är typ på samma nivå

  8. Schlagerpinglan

    Om det värsta man kan skicka till ESC är mellanmjölksbidrag som tas emot med en axelryckning så verkar det som att Spanien gjort ett riktigt bra val i år. Själv tycker jag att det är en svängig låt som gör mig på gott humör och som får mig att vilja dansa, men den når inte upp till mina riktiga favoriter.

    Förutom att jag har lite svårt att förstå hur ett glädjepiller kan ge vissa personer så kraftiga negativa reaktioner så tycker jag att det är väldigt intressant. Bidraget rör upp känslor i alla fall, det kan man ju konstatera. 🙂

  9. Micke

    Marcus: Har aldrig hört Enséñame a cantar så jag var tvungen att kolla in den. Förstår inte vad du har emot den. Svängig låt eller? 🙂

    Nej men jag har sett värre 🙂

    En annan sak som jag tänkte på är det här med språk. Får ofta höra från polare som tycker att språket inte har någon betydelse. Låt alla sjunga på engelska så alla förstår. Sen ger det sig på mig och säger att det är lätt för mig att säga att “Sjung på olika språk.” Vad de tänker på då är att de vet att jag kan engelska, tyska, spanska och förstår en del holländska och ryska.

    Innan jag går vidare så ingen missförstår här. Jag är inget geni snarare tvärtom för jag hatade skolan. Fanns inget tråkigare än att studera. Jag ville bara ha kul med polare och träffa tjejer. Men det fanns och finns ett stort undantag och det är språk. Jag har alltid älskat språk, att resa och träffa folk från olika kulturer. Tyska är mitt andraspråk.

    De som menar att det är lätt för mig att säga sjung på olika språk när jag förstår en del språk tror de har något. Men då har de definitivt inte fattat ett smack. De länder jag framförallt älskar när de använder sitt språk är typ Serbien, Bosnien, Turkiet mm. Jag garanterar jag förstår inte en bokstav av deras språk. Det handlar inte om att förstå språket det handlar om att förstå landet, känslan och hur det förmedlas. Jag älskar olikheter mellan länder och deras musik. Det är det som är hela charmen med ESC för mig. Text är viktigt för mig i musik men främst utanför ESC.

    Kan ta ett exempel från i år och tar då Serbien. Bidraget gav mig absolut ingenting. Jag förstod vartenda ord hon sjung men det talade inte till mig. Sedan berättade plötsligt Schlagerpinglan att den fanns på serbiska. Va! kände jag. Sånt brukar ju komma innan. Satte mig ned och lyssnade på ord jag inte förstod ett skit av men plötsligt öppnade sig hela bidraget för mig och jag förstod allt kände hennes tankar. Jag vet inte om ni kan förstå vad jag yrar om men jag försöker förklara varför det egna språket är så viktigt för mig. Jag vet att många känner likadant och jag hoppas ESC fattar det en dag också 🙂

  10. Micke

    Schlagerpinglan: Länderna får skicka precis vad de vill för mig. Det är ju det som är ESC. Ibland hittar man svängiga bidrag, ibland vackra, ibland roliga. Det är så det ska vara. Man kan inte gilla allt. Det som dock gör mig orolig i år till skillnad från andra år är om Litauen skulle gå och vinna med sitt MF bidrag. Skräckscenario för mig om ESC skulle utvecklas lika illa som MF. Än värre om Spanien skulle vinna för då börjar jag faktiskt undra. Säger inte mer än så 🙂

  11. Anna

    1. Frankrike
    2. Spanien
    3. Tyskland
    4. Sverige
    5. Italien
    6. Storbritannien

    Älskar, älskar, älskar Frankrikes låt i år. Den är faktiskt min favorit i hela tävlingen. Inser att den kanske inte kommer vinna, men den lär ju komma bättre än Lisa Angell i alla fall.. Det här är inte den typen av bidrag som jag vanligtvis faller för, men jag kan inte hjälpa det. Jag smälter totalt. Amir är supercharmig. Sjunger bra live. Franskan. Handklappen. Jag blir bara så GLAD.

    I övrig måste jag säga att jag är positivt överraskad av Big 5 i år. Håller med om att det känns som om de tar tävlingen lite mer på allvar än vad de gjorde för några år sedan. Jag gillar Spaniens glada dansdänga, Tyskland är helt ok och Sverige lika så. Italien är kompetent men tråkigt, men lär gå bra i tävlingen. Om Storbritannien kan man ju i alla fall ge dem att de skickat något bättre än i fjol. Inte för att det säger så mycket.. 😉

  12. johanna

    Min ranking här:

    1. Frankrike (min etta av alla bidrag i år)
    2. Italien (som vanligt ett bidrag av hög klass)
    3. Sverige (inga kommentarer nödvändiga)
    4. Tyskland (har aldrig riktigt klickat för mig men helt ok låt)
    5. Uk (det bidraget som levererade bäst live i deras final och också en helt ok låt)

    6. Spanien (flera ljusår sämre än samtliga andra här, botten 5 totalt för mig)

  13. Adri

    Jag har kollat igenom extremt många (antagligen alla, detta var dock igår så det har ju kommit nya listor sen dess) topp 43-videos på youtube och det roliga är skillnaden mellan kommentarerna på denna blogg och listorna på youtube för enligt youtube så är årets vinnare…

    Spanien! 😀

    OBS! Jag är helt 100% medveten om att youtube inte direkt är kända för att vara framtidskunnande så jag gjorde inte detta för att försöka komma på vem som vinner i år för jag tror inte Spanien vinner, jag gjorde detta ENDAST “for fun” 🙂

    Men enligt youtube så ser årets ESC ut såhär:

    1. Spanien 199
    2. Frankrike 177
    3. Lettland 170
    4. Ungern 166
    5. Island 162
    6. Ryssland 162 (Precis som i verklighetens ESC hamnar Ryssland under Island då fler hade Island på topp 10)
    7. Bulgarien 161
    8. Kroatien 155
    9. Australien 107
    10. Estland 88
    11. Tyskland 88
    12. Malta 85
    13. Azerbajdzjan 79
    14. Norge 74
    15. Tjeckien 64
    16. Ukraina 64
    17. Italien 61
    18. Litauen 53
    19. Cypern 52
    20. Armenien 36

    Vill inte ta upp för mycket plats så hoppar till botten 10:

    34. Rumänien 5
    35. Grekland 4
    36. Georgien 4
    37. Storbritannien 4
    38. Israel 2
    39. Slovenien 1
    40. Vitryssland 0
    41. San Marino 0
    42. Montenegro 0
    43. Moldavien 0

    Vill än en gång påpeka att jag gjorde inte detta för att försöka komma på resultatet för jag tror inte detta resultat stämmer så bra, utan jag gjorde detta endast för skojs skull 🙂

  14. Adri

    Något man ser på de låga poängen, med tanke på hur många videos jag kollade, är att det är ett väldigt öppet år. Det fanns verkligen ingen låt som var på allas övre hälft, eller allas undre hälft utan alla låtar var “all over the place”.

    De som dock fick poäng av flest var Spanien och Ungern 🙂

  15. Micke

    Adri: Sämsta och bästa låten då 🙂

  16. Marcus

    Jag har absolut inget emot svängiga låtar. När det gäller Spanien -77 är det mest sångaren som irriterar mig ändlöst.. När det gäller Spanien -16 är det den totala tillgjordheten som skaver. För det första, titeln. “Say Yay”, really? Redan där hör man vartåt det lutar… Sen fortsätter det: en sångare utan karisma eller vidare behaglig röst. Kompetent men utan star quality, lex David Lindgren. Låten sen är ett hopplock av vad musikaliskt efterblivna tror är en modern produktion, en melodi som är så osäker på om det kommer eller går att den oftast bara står still och trampar på stället, och en allmän känsla av grisfest på Mallis med medelålders blekfisa svennebaner som tycker att det är “drag under galoscherna” på Jimmie Åkesson, och som gärna går med strumpor i sandalerna. Dessutom finns ingen äkta känsla någonstans. Jag kan älska billig sk. “skitmusik” lika mycket som någon annan, men då måste det finnas antingen en torr ironi eller total hängivenhet åt eländet. Det här är bara en halvfeg mellanmjölk, och DET är oerhört provocerande!

  17. Marcus

    Ojdå, jag tände visst på alla cylindrar där… Men vissa låtar gör mig upprörd på riktigt. Danmark 2012, Armenien 2013, Tyskland 1959, Irland 1981 osv.

  18. Marcus

    Innan folk får för sig att jag hatar Spanien överlag så vill jag bara säga att på min lista över bästa låtarna någonsin så har Spanien med tre på topp tio: La Fiesta Termino -85, Quien Maneja Mi Barca -83, och totaletta genom tiderna, Salomes underbara Vivo Cantando från -69!

  19. Adri

    Jag älskar Spaniens låt just pga av den låter som en modernt producerad gammal låt. Hoppas det kommer fram hur jag menar.

    Jag tycker det finns något gammalt över piano-hooken medan låten i sig är väldigt modernt gjord. Sen ÄLSKAR jag verkligen Barei och hennes totalt avslappnade, oseriösa stil.

    (Om det gör mig “musikaliskt efterbliven” eller inte får någon annan avgöra…)

  20. Micke

    Adri: Ursäkta om jag låter divig men hur kan du ens tänka tanken att vara efterbliven när det gäller musik? Musik är känslor Adri och det kan ingen tala om för någon annan vad som är rätt eller fel i. Jag kan säga att för mig är Spaniens bidrag bedrövligt rent ut sagt. Klarar inte av allt lalalalalalalallande och fotsvettsdans. Men det där är vad jag känner. Det du känner är något helt annat. Du älskar bidraget och blir glad av det, kan väl inte vara bättre. Jag blir exempelvis jätteglad och på gott humör av Georgiens bidrag vilket jag tror du inte alls klarar av.

    Så är det då jag som är efterbliven i det här fallet. Tänk inte ens tanken min vän. Det du gillar är stor musik för dig och det jag gillar är stor musik för mig. Det är allt vi behöver veta. Det viktigaste med musik är att man försöker. Tro mig Adri jag har verkligen försökt ta till mig Spaniens bidrag men det är helt enkelt inte min grej. För mig är Ungern i helt egen klass i år. För andra kanske det är ren dynga. Ok låt dem tycka det då och jag fortsätta tycka Ungern är bäst 🙂 Ta aldrig åt dig av det jag eller andra säger negativt om bidrag du gillar. Feel free att spy galla över Ungern om du så vill 🙂 I slutänden är det bara en sak som gäller Adri och det är att i mina ögon är Ungern i särklass i år.

    Under de år jag varit här på den här bloggen har jag haft hatbidrag inledningsvis men sen har andra pratat om det och jag har gett det fler chanser och plötsligt fattat storheten i bidraget. Det omvända har också hänt. Jag var tämligen ensam om att älska The Common Linnets bidrag inledningsvis. Fick ganska sura kommentarer faktiskt om hur märkligt det var att jag gillade den. Men jag tjatade på och till slut fanns det väl knappt någon som inte gillade låten 🙂

    Musik är i betraktarens ögon och öron och det är där vi ska döma låten, inte genom vad andra tycker.

  21. Micke

    Marcus: Va kul är du också lika galen som jag och har koll på bidrag långt innan man var med 🙂 Av de tre gamla spanska bidragen du nämner finns det ett som jag älskar och det är Quien Maneja Mi Barca -83. Alltså titta på kvinnan. hitlistfreaks kan aldrig fatta det jag ser i den. Kvinnan fullkomligt glöder och älskar varje minut av tiden på scen. En låt som för många brinner av glöd och passion medan den för andra bara är märklig och konstig. Men det är ju detta jag älskar med ESC – blandningen. Finns en annan gammal spansk låt som jag tycker mycket om. Till skillnad från den andra är den här känd och är så än idag. Den heter Eres tu – 73. Låten som sedan Israel plagierade och försämrade genom Halleluja. Sicken skillnad på de två

  22. Marcus

    Jag är född 86, och nånstans där slutar jag ha lika bra koll på låtarna…

    För övrigt var det jag som tog upp musikalisk efterblivenhet. Det var kanske lite hårt sagt, men jag menade att Spaniens låt inte är så modernt producerad som en del verkar tro. Man märker vad producenterna var ute efter, men blir provocerad av att de tror att vi är så lättlurade…

    För övrigt hade Remedios Amaya en näst intill unik passion på scenen. Ajda Pekkan, Mariza Koch, Conchita Bautista och Anneke Grönloh har delat den hettan hur olika deras bidrag än är.

  23. Isabell

    Va!!?? Skulle Eres tu & Halleluja vara “samma” låt, Micke?
    Känns som milsväga avstånd!!

  24. Micke

    Ta inte detta fel nu Isabell men det är en väl känd grej det där med Eres tu och Halleluja. Du kan knappt se ett program som handlar om ESC förr i tiden utan att de tar upp likheterna. De pratar på som att alla borde höra det och de som inte gör det måste vara efterblivna eller något. Vet du Isabell i så fall måste jag vara efterbliven för jag hör faktiskt inte det. Visst uppbyggnaden är snarlik men att det ska vara plagiat det hör i alla fall inte jag.

    Tack för att du reagerade Isabell. Jag ville kolla om någon skulle reagera på detta. Det finns t.o.m en “utbildning” man kan gå för att lära sig se likheter mellan esc-bidrag. Blev erbjuden en plats för tre år sedan men tackade nej. Jag är inte intresserad av att hitta likheter, jag är intresserad av att hitta det unika. Men på den där kursen var just de två bidragen inkluderade.

  25. Schlagerpinglan

    @Micke, Bara för att en sak är “välkänd” och upprepas miljontals gånger och godtas som “fakta” av väldigt många och t.o.m. lärs ut i skolor så betyder det inte att det stämmer. En väldigt farlig väg att gå. Nej, bättre att tänka efter själv och aldrig någonsin tvivla på sitt eget tycke och smak. 🙂

    Vad gäller det där med att man skulle vara “efterbliven” för att man gillar enkel musik (med tanke på diskussionen tidigare) är däremot ett väldig konstigt resonemang när det gäller ESC. Om man är musiksnobb så är ESC helt fel tävling att följa. 😉

  26. Micke

    Isabell, För att bara nämna något exempel på den där kursen förutom dessa två som jag vet var med så kan jag ta Finska vinnarbidraget Hard rock Halleluja som de tydligen synade in i minsta detalj för att få belägg för att den egentligen var tagen från Alice Coopers låt Poison.

    Intressant? Inte det minsta som jag ser det. Kanske dags för dem att skaffa sig ett liv istället

  27. Micke

    Hmm! Jag hoppas du inte missförstod det där Schlagerpinglan. Jag stöder inte det där ett skit. Tvärtom. Plagiat ska tas bort men då får det banne mig vara riktiga “BEVI” i s fall. Likheter låtar går inte att undvika med tanke på all musik som skrivits.

    Gör ingen stor grej av det här. Det är bara jag som är sysslolös. Är så jädra trött på att än en gång bli sjuk. Fjärde gången på lika många månader. Jag som aldrig var sjuk förr. Har för lite att göra och bara skriver något 🙂

    Finns inget “efterbliven i musik”. De som eventuellt påstår det är de som i så fall är efterblivna. Allt handlar om smak och tycke.

    Som jag sa. Det där med eres tu och halleluja var bara för at kolla upp r lite 🙂

  28. Schlagerpinglan

    @Micke, Nop, jag förstod att du inte var för det. Kände bara att jag ville förtydliga det för det finns nog många som tror att de “kan” musik bara för att de lärt sig det i skolan eller att de har “rätt” i en fråga bara för att majoriteten tycker så. Finns många exempel från Europas historia om hur farligt ett sådant beteende är. Visst detta är bara en fråga om musik och smak, men beteendet är detsamma.

  29. Micke

    Vi är 100& överens i detta fallet Schlagerpinglan. Finns inget farligare än människor som tror sig veta bättre än andra och ser ner på dem. Det var det jag menade med den här kursen. Fattar inte ens hur man kan komma på tanken.

  30. Marcus

    ALLT när det gäller musik är inte tycke och smak, faktiskt… Ett visst ackord blir inte ett annat för man “tycker” det exempelvis. Det var sånt beteende jag menade musikalisk efterblivenhet, inget annat. I det här fallet med Spanien så vill låten få oss att tro att den är modernt proddad, fast det är uppenbart att soundet har ett par år på nacken. Fakta, inte tyckande 🙂 Därmed inte sagt att det behöver vara sämre för det.

  31. Schlagerpinglan

    @Marcus, Visst har du rätt i att ALLT inte är tycke och smak. Förmodligen har vi ungefär samma åsikt i frågan men skiljer oss i sättet att uttrycka oss. Problemet med en text-konversation är att man läsaren inte alltid uppfattar exakt vad skrivaren menar, bara vad där står.

  32. Micke

    Som i allt annat. När man inte har ögonkontakt och liknande kan alla misstag i världen dyka upp

  33. Marcus

    Jag lär nog behöva förklara en del fortsatt också. Jag har en lite irriterande vana att utgå från att folk förstår precis vad jag menar, för i mitt huvud är det glasklart… För övrigt brukar jag låta hårdare än vad jag är, hela jag dryper torr humor, sarkasm och en tillgjord aura av överlägsenhet ^^

  34. Kerstin

    1. Sverige
    2. Frankrike
    3. Tyskland
    4. Spanien
    5. Italien
    6. Storbritannien

    Tycker faktiskt inte att något av de direktkvalificerade bidragen är dåliga men Sverige och Frankrike är definitivt mina favoriter här och båda finns i min topp 7. Tyskland just nu precis utanför min topp 10. Spanien, Italien och Storbritannien är alla ok men ingen tillhör min absoluta topp.

  35. Micke

    Efter Kerstin röst har nio stycken rankat de sex finalklara. Har gått efter de vanliga betygen 12, 10, 8, 7, 6 och 5

    SAMMANLAGT 9 röster
    1. Frankrike -89
    2. Italien -80
    3. Sverige -75
    4. Tyskland -69
    4. Spanien -69
    6. Storbritannien -50

  1. Lämna en kommentar


                 

                 

     





Musik bloggar Blogglista.se